معاون علمی فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان كشور گفت: 10 هزار اختراع جدید در پنج سال اخیر از سوی نخبگان مخترعان كشور به ثبت رسید.

نسرین سلطانخواه در سفر به شهركرد افزود: اختراع های ثبت شده در كشور در سال های گذشته در سطوح یك تا سه بوده است.
وی تصریح كرد: از مجموع این اختراع ها، دو هزار اختراع تائید سطح سه علمی بنیاد ملی نخبگان را دریافت كرده و از حمایت های این بنیاد برای دریافت تسهیلات 30 میلیون ریالی بلاعوض برخوردار شده است.
سلطانخواه تاكید كرد: مخترعانی كه بخواهند فرآیند اختراع خود را به مرحله تجاری سازی برسانند، باید سطح اختراع را از سطح 3 به 2 برسانند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان كشور گفت: تعداد مخترعان سطح 2 كشور در پنج سال گذشته، تنها دو نفر بوده كه این تعداد هم اكنون به 20 نفر افزایش یافته است.
وی افزود: طی پنج سال اخیر، قراردادهای حق اختراع و مشاركت در سرمایه گذاری برای خط تولید اختراعات به ارزش 340 میلیارد ریال با نظارت و مدیریت بنیاد ملی نخبگان بسته شده كه با اجرای این طرح مسیرتجاری سازی اختراعات بیش از گذشته فراهم می شود.
معاون علمی فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان كشور، برای شركت در چهاردهمین نشست رؤسای بنیاد نخبگان استان ها و مسئولان بیناد ملی نخبگان كشور به شهركرد سفر كرده است. /ب
برچسب ها: اختراع ، نخبگان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.