ماندران/

تحقیق و تفحص از استانداری مازندران طی هفته جاری/ نفوذ سلایق سیاسی در انتخاب مدیران

نماینده مردم شهرستانهای قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از نفوذ سلایق سیاسی در انتخاب برخی مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: جلسه تحقیق و تفحص از استانداری مازندران، این هفته در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،کمال علی پور با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم در انتصاب مدیران باید دقت کنیم اظهار داشت: مردم از ما سئوال می کنند که چه اتفاقی افتاده که تقسیمات جدید کشوری ایجاد می شود و افراد جدید از مناطق دیگر به عنوان مسئول انتخاب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بومی سازی از دولت های گذشته آغاز شده بود و در بومی شدن دانشگاهها و استفاده از مدیران بومی توجه شده است، افزود: مدیری که از وضعیت حوزه استحفاظی خود شناخت داشته باشد، موفق تر عمل می کند.

نایب رئیس فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی، خواستار هماهنگی و اطلاع رسانی به نمایندگان برای انتخاب مدیران شد و افزود: در انتخاب فرماندار سوادکوه شمالی شناختی از وی ندارم و ده برابر بیشتر از انگشتان دو دستم می توانم افراد قویتر از او را برای انجام فعالیت های اساسی معرفی کنم.

وی با تاکید بر اینکه مردم در نظام اسلامی مهم هستند، اظهار داشت: در مناطقی که قاطبه مردم با انتخاب و انتصاب فردی مخالفت دارند، مسئولان نباید بر طبق سلایق سیاسی خود فردی را معرفی کنند.

علی پور با اشاره به جلسه تحقیق و تفحص از استانداری مازندران طی هفته جاری، یادآور شد: انتصاب مدیران و  یک شبه مسئول شدن برخی مسئولان، شرایط استخدامی، مسائل مالی استانداری، عدم توازن در توزیع اعتبارات، از سوالات نمایندگان در جلسه تحقیق و تفحص است.

نخستین بار در سال گذشته، احمد علی مقیمی نماینده مردم شهرستانهای شرق مازندران، موضوع تحقیق و تفحص از استانداری مازندران را مطرح کرده بود. این طرح که مدتی موضوع داغ محافل رسانه ای استان شده بود، مدتی متوقف و در سالجاری مجددا علی پور نماینده مردم قائم شهر در صدد به جریان انداختن آن است./ک

برچسب ها: سلایق ، سیاسی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.