مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:یازده درصد از کل صادرات سال گذشته گمرکات کرمانشاه را سيمان توليدي در اين استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی سعدالدین گفت:سال گذشته معادل 149 ميليون و 622 هزار 638 دلار انواع سيمان سفيد و خاکستري توليد شده در استان کرمانشاه از طريق گمرکات استان به بازارهاي مصرف خارجي صادر شده است که اين ميزانیازده درصد از کل صادرات استان را شامل مي شود.

سعدالدین گفت: در سال گذشته انواع سیمان سهم نخست میزان صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: جمهوری اسلامی ایران درسال گذشته 10 ميليون و 319 هزار و 728 تن سيمان به ارزش 850 ميليون و 527 هزار و 560 دلار به خارج ازکشور صادر کردهکه 232 میلیون و174 هزاو 375 دلار به وزن 2 میلیون 816 هزارو 762 تن آن از طریق گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادره شده است که بیش از 27 درصد از کل صادرات سیمان کشور و17 درصد از سهم کل صادرات استان کرمانشاه(با احتساب صادرات اظهار شده در سایر گمرکات)را در برمی گیرد.

وی با بیان اینکه پس از سیمان، بستنی رتبه دوم را در بین کالاهای صادراتی استان به خود اختصاص داده، تصریح کرد: میزان صادرات این محصول 91 میلیون و 815 هزار 693 دلار بوده که این کالا نیز سهم هفت درصدی از کل صادرات استان را دارد.

سعدالدین با اشاره به صادرات 77 میلیون و 814 هزار دلاری رب گوجه از استان در سال گذشته، تصریح کرد: سهم این محصول از کل صادرات استان نیز حدودشش درصد است./ب

وی با اشاره به سهم4.5 درصدی کیک وبسکویتاز صادرات سال گذشته استان، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد صادرات 62 میلیون و672 هزار دلاری کیک وبسکویت از استان هستیم.

سعدالدین همچنین با اشاره به صادرات سیب درختیاز استان در سال گذشته، اعلام کرد: در این مدت60 میلیون و 61 هزار دلار صادرات داریم که این کالا نیز بیش از 4 درصد از سهم کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده خريداران کالاهاي صادراتي استان کرمانشاه را به ترتيب ارزش، کشورهاي عراق، امارات ، افغانستان، کویت ، ترکیه ، هلند، ترکمنستان، آلمان، سوریه و ارمنستان .....عنوان کرد.

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.