کاندیدای حزب موتلفه در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: رابطه‌ای بین هاشمی رفسنجانی و حزب موتلفه وجود ندارد و من بعید می‌دانم که هاشمی کاندیدا شود.

 
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یحیی آل اسحاق کاندیدای حزب موتلفه در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در نشست خبری با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: شرایط خاص کشور در مرحله ویژه انتخابات فرصتی را پیش آورده که هم عملکرد دولت ارزیابی شود و هم پیش بینی شود برای برنامه‌های آتی و کاندیدهای ریاست جمهوری با حضور در بین مردم و ارائه برنامه‌هایشان موجب آن می‌شوند که مردم درست و به موقع تصمیم بگیرند چون سرنوشت چهار سال آتی با این انتخابات مشخص می‌شود.

وی افزود: آنچه که اصولگرایان را از دیگر طیف‌ها متمایز می‌سازد این است که ما بر اساس یک بینش فکری، اولویت بندی می کنیم و نگاه خاص به مقوله اداره کشور داریم که این تفکر مبنی بر واقعیت نگری و آرمانگرایی است.

آل‌اسحاق با اشاره به اینکه کار رسانه‌ها در این چندماه زیادتر و تاثیرگذارتر می‌شود عنوان کرد: فعالیتی که امروز رسانه‌ها در جلب اعتماد مردمی انجام می‌دهند سرمایه‌گذاری بزرگی است زیر آنها در این زمان فرصت پیدا می‌کنند تا بیش از پیش ظرفیت‌ها و توانمندی کاندیداها، گروه‌ها و احزاب مختلف را منعکس کنند.

وی ادامه داد: دولت احمدی نژاد برای نشان دادن حسن نیت با اقتصاد توزیعی آغاز کرد و به تولید کم توجهی کرد و همین عملکرد موجب بروز گرانی شد؛ مسائل اقتصادی باید برپایه تدبیر و توانایی باشد و یک دوره در زمان دولت هاشمی 40 درصد تورم در کشور وجود داشت که دلیلش جنگ و خسارت های جدی بود که کشور در زمینه های زیربنایی، جاده‌ها، سدها و تولید کشور بود.

وی افزود: در آن زمان ما برای تامین و حل مشکلاتمان یا باید از مردم  می‌گرفتیم و یا از خارج پول و کمکی دریافت می‌کردیم زیرا کل درآمد کشور 10 میلیارد دلار بیشتر نبود ما با توجه به نیاز مردم که تشنه مصرف بودند 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری کردیم و 3 میلیارد دلار برای درآمد مردم تخصیص دادیم که آن تورم به وجود آمد.

کاندیدای حزب موتلفه در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: علت اینکه ادعا بر این دارم که می‌توانم مشکل اقتصادی کشور را حل کنم همین تجربیاتم در زمان جنگ است که امیدوارم بتوانم با حل مشکلات اقتصادی در جامعه باری را از روی دوش مردم بردارم.

این کاندیدای جبهه پیروان امام و رهبری عنوان کرد: مسئله سلامت مردم یکی از مشکلات جامعه است چرا که هر فرد 65درصد هزینه درمان را باید خود پرداخت کند و این مسئله سبب فشاری بزرگ بر خانواده‌ها می شود.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم اظهار داشت: در خصوص خوب بودن یا بد بودن این طرح چیزی نمی گویم اما در هر صورت یک میلیون 300 هزار واحد در حال احداث است که مقداری تحویل داده شده و مقدار زیادی از آنها تکمیل نشده است و دولت بعدی باید ساخت و تحویل اینها را در اولویت کار خود قرار دهد.

اقتصاد مقاومتی راهکار عبور از تحریم هاست

آل اسحاق با بیان اینکه دشمن امروزه دیگر بدون استفاده از بمب و تنها با صدور تحریم ها چاه نفت ما را می بندد خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این چهار سال اخیر خود وارد مسائل اقتصادی شده است که مجموع این استراتژی‌ها را اقتصاد مقاومتی می‌نامند و این هم به آن معناست که اکثر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در عرصه اقتصاد است و اگر می‌خواهیم در برابر هجمه های دشمن مقاومت کنیم باید در حوزه اقتصادی مقاومت کنیم.

کاندیدای حزب موتلفه انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: تاثیر تحریم‌ها در اقتصاد تنها 30 درصد بوده و بقیه آن مربوط به مدیریت اجرایی ما می شود.

وی گفت: سیاست های خارجی و سیاست های اقتصادی ما با هم مغایرت دارد و درواقع مشکل اساسی دیپلماسی سیاست خارجی کشور این است که سیاست خارجی ما با سیاست اقتصادی ما خوانا نیست و اکنون روند وابستگی کشور به اقتصاد جهانی حدود 80 میلیارد دلار است که این آمار نشان می دهد که 70 درصد وابسته هستیم.

وی بیان کرد: رابطه‌ای بین هاشمی رفسنجانی و حزب موتلفه وجود ندارد و من بعید می‌دانم که هاشمی کاندیدا شود و خودشان هم در سخنانشان به گونه ای سخن گفته اند که نمی‌خواهند وارد صحنه انتخابات شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: دولت احمدی نژاد یک دولت اصولگرا بوده و در چهار سال اول دولت خود هم طی مبانی اصولگرایی حرکت کرد ولی در دوره دوم با رویه اصلی خود فاصله گرفت.

آل اسحاق در پاسخ به اینکه آیا دولت در انتخابات وارد یک بازی سیاسی خواهد شد یا نه، عنوان کرد: بنده بعید می‌دانم که دولت در انتخابات وارد بازی سیاسی شود و دلیل آن هم این است که ملت ایران اسلامی تجربیات خوبی از گذشته دارند و همه مردم روشن شده‌اند./ک

برچسب ها: کاندیدا ، موتلفه ، بعید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.