مسابقات قهرمانی شطرنج رده های سنی قاره آسیا قرار است از 30 خرداد تا ششم تیر امسال در استان مازندران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در اطلاعیه مندرج در پایگاه اطلاع رسانی رسمی فدراسیون شطرنج ذکر شده است که شطرنجبازانی که می خواهند در این پیکارها شرکت کنند باید مبلغ 250 دلار بعلاوه هزینه های گزاف اسکان و تغذیه به حساب  فدراسیون شطرنج واریز کنند.

البته مطالب درج شده در این اطلاعیه حاکی از آن است که این پرداخت نقدی شامل حال قهرمانان مسابقات رده های سنی نمی شود.

نکته قابل توجه در این بند آئین نامه این است که همه ساله تیم های ملی رده های سنی شطرنج کشورمان با هزینه فدراسیون به مسابقات قهرمان کشوری اعزام می شدند اما حال که ایران توانسته از میان تعداد زیاد مدعیان، میزبانی این رقابتها را بر عهده بگیرد، بازیکنان ملی پوش کشورمان باید هزینه های گزاف مربوط به حضور در مسابقات را شخصی پرداخت کنند.

این حرکت و تصمیم مسئولان فدراسیون شطرنج مبنی بر پرداخت هزینه های حضور از سوی بازیکنان به طور قطع فلسفه میزبانی را زیر سوال برده است چون شطرنجبازان رده های سنی کشورمان نمی توانند به خوبی از حق میزبانی استفاده کنند.

پرداخت مبلغ 250 دلار برای هر شطرنجباز در شرایط کنونی از سوی بسیاری از خانواده های قهرمانان و استعدادهای شطرنج ایران مقدور نیست و این امر باعث شده تا بسیاری از آنها از حضور در مسابقات صرف نظر کنند.

امیدواریم مسئولان فدراسیون برای اتخاذ این تصمیم در خصوص نوع میزبانی و شروط خود برای شطرنجبازان ایرانی پاسخی قابل قبول داشته باشند./مح
برچسب ها: مسابقات ، قهرمانی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار