تبریز/

ساخت 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده ارسباران

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان توسط خیرین ساخته شده یا در دست ساخت است و دانش‌آموزان ما در این مناطق مشکلی احساس نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی، افزود: همدلی ملت ایران در حادثه زلزله ارسباران، یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس بود و می‌توانیم این تجربه را به عنوان نمادی از اتحاد یک ملت به جهانیان عرضه کنیم.

وی با قدردانی از کمک‌های خیرین برای تسکین آلام مردم آسیب‌دیده از زلزله، تصریح کرد: در این حادثه تلاش کردیم کمک‌های خیرین را به سمت منافع عمومی مردم از قبیل ساخت مدرسه، خانه بهداشت و مسجد سوق دهیم و خوشبختانه در این زمینه پاسخ خوبی دریافت کردیم.

بیگی افزود: هم‌اکنون 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان توسط خیرین ساخته شده یا در دست ساخت است و دانش‌آموزان ما در این مناطق مشکلی احساس نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بازگشایی مدارس در مناطق زلزله‌زده را یکی از صحنه‌های زیبا در این مناطق عنوان کرد و افزود: کودکان و فرزندان زلزله‌زدگان، بیشترین تألم خاطر را از این حادثه داشتند چرا که برای آنان قابل هضم نبود که همه چیز خود را به یکباره از دست داده‌اند؛ اما کمک‌های مردم و خیرین، مرهمی بر دردهای آنان بود.

وی آرامش کنونی مناطق زلزله‌زده را نتیجه همکاری مردم، کمک‌های خیرین و تصمیمات هوشمندانه و مدبرانه دولت در امر امدادرسانی و بازسازی دانست و افزود: با وجود این که سال گذشته از نظر اعتباری سال خوبی نبود، اما دولت با تمرکز امکانات خود در این مناطق، کارنامه درخشانی را ثبت کرد که مایه سرافرازی همه تلاشگران این عرصه شد.

بیگی با اشاره به برگزاری همایش مهر ایران، مرهم آذربایجان در فاصله یک ماه پس از وقوع زلزله ارسباران، اظهار داشت: این همایش با اعتماد به نفس و توکل به خدا و ایمان به نیت‌های خیر مردم برگزار شد و زیباترین صحنه‌ها از همدلی و نوع‌دوستی خیرین در آن رقم خورد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر مستندسازی و تدوین تمام تلاش‌هایی که برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده صورت گرفته و انتقال آنها به جامعه و نسل‌های بعدی تاکید کرد./س

برچسب ها: ساخت ، زلزله ، ارسباران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.