زماني که سامانه نشریات دانشجویی راه اندازی شود،‌آمار نشریات به صورت آن لاین در اختیار ما قرار می گیرد.

دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تا الان دانشجویان و دانشگاه ها در رابطه با نشریات دانشگاهي با یکدیگر ارتباط داشتند که برقراری سامانه نشریات دانشجویی فضای قابل دسترس و مجازی را ایجاد می کند تا از مرحله اول درخواست مجوز تا ارائه مجوز به شکل الکترونیکی صورت می گیرد.

 وی در خصوص سامانه نشریات دانشجویی توضیح داد: با راه اندازی این سامانه علاوه بر دسترسی دانشگاه و دانشجویان، وزارت علوم هم به صورت آن لاین از جزئیات شدید و یا حتی متوقف شدن آن مطلع می گردد.

 وی خاطر نشان کرد: در این سامانه،  هم نشریه دارای یک کد هستند وزارت علوم آمار دقیقی را به صورت آن لاین و طبقه بندی شده در اختیار دارد.

 وی تصریح کرد:  در حال حاضر بیش از پنج هزار  نشریه دانشجویی در کشور با مجوز در حال فعالیت است که این آمار تا به حال سیر صعودی داشته و به این دلیل است که حوزه های مختلف دانشگاهی را درگیر کرده است.

وی اظهار داشت:  نشریات در پنج سطح رتبه بندی می شوند که با رتبه بندی آمار دقیق با اسامی مشخص را در  خصوص نشریات در دست خواهیم داشت.

وی افزود: رتبه بندی در سطوح کیفی و نشریات با محتوای سوری به دانشگاه کمک می کند تا درجه کیفیت نشریات را بررسی کند و تا نشریات اولویت دار را انتخاب شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار