گروه کشورهاي آمريکاي لاتين با پيشنويس قطعنامه براي انتقال کرسي دولت سوريه در سازمان ملل متحد به مخالفان ، مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الاخبار لبنان ،‌گروه کشورهاي آمريکاي لاتين با پيشنويس قطعنامه انتقال کرسي دولت سوريه در سازمان ملل متحد به ائتلاف مخالف ،  مخالفت کرد که اين مخالفت شانس اين پيشنويس براي تصويب را به شدت کاهش مي دهد. با تاخير چند هفته اي در ارائه پيشنويس قطعنامه پس از آنکه قطر و کشورهاي حامي اين پيشنويس در راس آنها کشورهاي عربي ، فرانسه و انگليس تعديليهايي در آن ايجاد کردند ، گروه کشورهاي آمريکاي لاتين در قالب نامه اي موضع خود را با صراحت اعلام کرد.
اين کشورها ائتلاف را نماينده قانوني مورد اعتماد ملت سوريه نمي دانند و همچنين با تصميمات اتحاديه عرب که با بيانيه ژنو انسجامي ندارد ، مخالفت کردند ، که اشاره اي به مخالفت با اقدام نظامي  است.
پس از نشست نمايندگان برزيل ، پرو ، آرژانتين ، مکزيک و اروگوئه با مشعل بن حمد آل ثاني نماينده قطر در روز اول ماه مي ، اين کشورها پنچ شنبه شب پاسخ خود را دادند و اصرار کردند تعديلهاي اساسي در پيشنويس قطعنامه ايجاد شود. اين گروه در حالي پاسخ خود را داده است که کشورهاي عربي و غربي اين پيشنويس را در نشستي که روز جمعه در مقر نمايندگي فرانسه برگزار شد ، بررسي کردند. 
در پاسخ اين گروه از کشورها تاکيد شد بايد در پيشنويس قطعنامه تاکيد شود که راه حل نظامي به رسميت شناخته نمي شود و از مسلح کردن مخالفان جلوگيري شود تا با بندهاي سند ژنو مطابقت داشته باشد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار