یکصد میلی متر بارندگی طی 24 ساعت گذشته در شمال خوزستان موجب افزایش دبی رودخانه های دز ، کرخه و شاوور شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ بارندگی شدید در شمال استان خوزستان موجب شده تا رودخانه دز در محدوده حمید آباد روز جمعه طغیان کرده و سطح وسیعی از بیشه و جنگل اطراف این رودخانه به زیر آب برود.

همچنین افزایش قابل توجه دبی رودخانه شاوور موجب شد تا بخشی از ساحل این رودخانه در محدوده شهر شوش به زیر آب رفته و مشکلاتی برای شهروندان موجب شود.

رییس اداره هواشناسی شهرستان شوش گفت: میزبان بارندگی ثبت شده در این شهرستان طی 24 ساعت گذشته 100 میلیمتر بوده که در این موقع از سال سابقه نداشته است.

ˈعلی سعدیˈمیزبان بارندگی در دزفول طی این مدت را 85 میلی متر،اندیمشک 95 میلیمتر و بستان را 105 میلیمتر عنوان کرد و افزود:بارندگی تا صبح روز شنبه ادامه داشته همچنین توده باران زای جدیدی از روز یکشنبه وارد منطقه شمال خوزستان می شود.

بارش باران که از نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه در شهرستان شوش آغاز شده ، روز جمعه بر شدت آن افزوده شد.

این بارندگی که با تگرگ،رعد و برق و تند باد همراه بود باعث مشکلاتی در رفت و آمد مردم و کندی تردد خودروها شد.

این گزارش حاکیست به دلیل آب گرفتگی خیابانها و معابر چندین دستگاه خودرو در سطح شهر و روستاهای این شهرستان از جمله بخش فتح المبین هنگام عبور از میان سیلاب متوقف شدند.

همچنین سیلاب به داخل تعدادی از مغازه های این شهر نفوذ کرد وخساراتی برجای گذاشت.

آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر شوش همچنین باعث تعطیلی کلاس های درس دانشگاه شد.

تاکنون گزارشی از خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان دریافت نشده اما پیش بینی میشود با توجه به فصل برداشت غلات خسارت جدی به مزارع گندم و جو این شهرستان وارد شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت:میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در دست بررسی است.

باوجود لایروبی کانال های فاضلاب شهری توسط شهرداری شوش به دلیل فقدان شبکه فاضلاب،خیابانها و معابر شوش در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می شود./س
برچسب ها: افزایش ، دبی ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.