نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در صورتيکه روند مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 طولاني‌تر شود، گزينه "تعليق مذاکرات" از طرف جمهوري اسلامي ايران روي ميز قرار خواهد گرفت.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، نمين، نير و سرعين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به دور بعدي مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: طبق برنامه اعلام شده، 25 ارديبهشت‌ماه دور بعدي مذاکرات  ايران و 1+5 در استانبول برگزار خواهد شد.

وي افزود: طبق روال گذشته "به رسميت شناختن حقوق هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران" انتظار ما از خروجي اين دور از مذاکرات است.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: همان‌گونه که دانش هسته‌اي را جوانان ايران اسلامي بومي کردند، انتظار داريم با غني‌سازي هسته‌اي کشورمان نيز موافقت شود.

حقيقت‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع مذاکره جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي مذاکره‌کننده يک عمل استراتژيک بوده و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري و پشتيباني مردم و مجلس انجام خواهد شد.

نماينده اردبيل، نمين، نير، سرعين در خانه ملت به طولاني‌شدن روند مذاکرات ايران و 1+5 اشاره کرد و گفت: تاکنون زمان زيادي از دست رفته است و در صورتيکه روند مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 طولاني‌تر شود، گزينه "تعليق مذاکرات" از طرف جمهوري اسلامي ايران روي ميز قرار خواهد گرفت.

وي افزود: در حال حاضر جمهوري اسلامي ايران يک طرف و به عبارتي تمام دنيا در يک طرف ميز مذاکره حاضر شده‌اند، بنابراين مطرح‌کردن مسئله‌ تعليق مذاكرات بعيد نخواهد بود.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: از تيم مذاکره‌کننده کشورمان انتظار داريم در اين عرصه نيز "حماسه سياسي" بيافرينند چرا كه "حماسه سياسي" نه تنها با حضور مردم در 24 خرداد سال جاري اتفاق خواهد افتاد بلکه در عرصه مذاكرات هسته‌اي نيز منتظر رقم خوردن "حماسه سياسي" هستيم.

لازم به يادآوري است پیش از اين، هفت دور مذاکره هسته‌ای يعني سه دوره در ژنو، دو دوره در استانبول، یک دوره در بغداد و یک دوره در مسکو میان ایران و گروه ۱+5 متشکل از آمريکا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان  برگزار شده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار