سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان اعتقاد دارد برای آن که متوجه شد یک کشتی گیر تا چه اندازه آماده است حتماً باید عملکردش در یک تورنمنت بین المللی ارزیابی شود.

مجید جهاندیده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در مسابقات کشتی فرنگی روز جهان کودک که مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد عملکرد کشتی گیران را با دقت زیر نظر داشتیم و تا اندازه به اهداف مورد نظرمان رسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که اردوی تیم ملی از چه زمانی آغاز خواهد شد گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما در نظرداریم از 20 اردیبهشت به بعد و در صورت فراهم شدن شرایط اردوی تیم ملی را با دعوت از نفرات منتخب آغاز کنیم.

دارنده مدال برنز آسیا اضافه کرد:متأسفانه هنوز مکانی برای اردوهای تیم ملی در نظر گرفته نشده است و این موضوع ما را از رسیدن به برنامه های تدوین شده دور خواهد کرد.

وی با بیان این که بعضی از فرنگی کاران را به طور دقیق نمی شناسد تصریح کرد: بنا به دلایلی اردوی منظمی را که برگزار نکرده ایم ، دو تورنمنت روسیه و ترکیه نیز لغو شد حالا این که چه طور و چه وقت می توانم با کشتی گیرانم در یک بازه زمانی مشخص ارتباط برقرار کنم سوالی است که واقعاً جوابش را خودم هم نمی دانم؟

جهاندیده افزود: در رده های سنی پایه علاوه بر آموزش موارد فنی کشتی گیران باید با بسیاری از مسائل اخلاقی نیز آشنا شوند در نتیجه وقتی شرایط لازم مهیا نباشد نمی توان یک تیم منسجم را برای حضور پرقدرت در مسابقات مهم پیش رو جمع وجور کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که از لغو تورنمنت های در نظر گرفته شده بسیار ناراحت بود عنوان کرد: سال گذشته علاوه بر حضور در تورنمنت های روسیه وترکیه اردوهای منظم ومستمری را برگزار کردیم اما امسال حتی مسابقات بین المللی روز جهانی کودک نیز لغو شد وبچه ها نتوانستند برای یک بار هم که شده با رقبای خارجی خود مسابقه دهند.

وی اضافه کرد: کار در رده های سنی پایه خیلی حساس است چرا که کشتی گیران به لحاظ روحی و روانی حتما باید در وضیت ایده آل قرار بگیرند به همین دلیل حضور در تورنمنت های خارجی این فرصت را به ما می دهد تا بچه ها را برای رو یارویی با حریفان خود از سایر کشورها آماده سازیم.

جهاندیده درباره این که با این شرایط قول چه عنوانی را در رقابتهای آسیایی می دهد گفت:من هیچ وقت نمی توانم قول بدهم یعنی در ورزشی مثل کشتی این کار غیر منطقی است ،فقط می توانم بگویم با همه وجود و توان در این مسابقات شرکت خواهیم کرد.

وي در پایان خاطرنشان کرد:امیدوارم در این فرصت باقیمانده تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا مسئولان شرایطی را فراهم آورند که حداقل با برگزرای چند اردوی منظم بتوانیم نفرات مورد نظر خود را برای حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی آسیا شناسایی کنیم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار