هم‌زمان با برگزاری یادواره سرداران و 114 شهید روستای فردو از نماد صلح هسته‌ای کشور با عنوان «فردو نماد صلح و مقاومت ملت ایران» رونمایی شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یادواره سرداران و 108 شهید روستای فردو قم روز جمعه با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه ، کرم رضا پیریایی استاندار قم، پدر شهید احمدی روشن و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

در این مراسم پدر شهید احمدی روشن در سخنانی با اشاره به اینکه در شاهد تقویت روحیه خودباوری در کشور هستیم بیان کرد: در سال‌های گذشته دانشمندان جوان کشور در عرصه فناوری صلح آمیز هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کردند و به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا درس‌های ارزنده‌ای به ما آموختند بیان کرد: مهم‌ترین درس شهدا به ما ولایت‌مداری است و مردم و مسئولان باید ولایت‌مداری را از شهدا بیاموزند.

رحیم احمدی روشن با اشاره به اینکه نباید سخن از ولایت‌مداری و پیروی از ایشان فقط به کارهای ظاهری خلاصه شود افزود: باید همانند شهدا در عمل ثابت کنیم که پیرو راستین ولی فقیه هستیم.

*آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران دروغی برای تضعیف نظام

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه دشمن در برابر اراده ملت ایران شکست خورده است، به مطرح شدن مسئله مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: این‌که گفته می‌شود آمریکا آماده مذاکره با ایران است یک دروغ بزرگ است.

وی با اشاره به امتناع مسئولان آمریکای از مصاحبه با خبرنگاران ایرانی اظهار کرد: آنها چگونه می‌خواهند با سیاست‌مداران ایرانی سر میز مذاکره بنشینند، مطرح شدن چنین سخنانی فقط برای تضعیف نظام ایران صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ایران اسلامی به دنبال تحقق صلح و آرامش بوده و عزت و عظمت ملت و نظام خود را حفظ می‌کند.

وی بیان کرد: آمریکا امروز در بدترین شرایط خود قرار گرفته است و ایران اسلامی نیازی ندارد که با آمریکا مذاکره کند.

* دستور اوباما برای قطع پخش شبکه‌های ایرانی

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و هم‌چنین شهدای روستای فردو تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که نام روستای فردو در دنیا می‌درخشد نه به دلیل پیشرفت‌های علمی بلکه به دلیل برکت شهیدان و خانواده معظم شهدا است.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآور شد:‌ انتخابات ریاست جمهوری مهم و سرنوشت ساز است و رسانه ملی شرایطی را مهیا کرده است که نامزدها از امکانات آن استفاده کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: برای کاندیداها شرایط و فرصت برابر در نظر گرفته شده است تا بتوانند در قالب برنامه‌های زنده و تولیدی برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند.

وی با تاکید بر این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای علیه نظام اسلامی تبلیغات و هجمه بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند خاطرنشان کرد:‌ مدعیان آزادی بیان در دنیای غرب تاب انتشار برنامه‌های جمهوری اسلامی را نیاوردند و 17 شبکه ماهواره‌ای ایران با دستور شخص اوباما از خدمات ماهواره‌ای محروم شدند.

ضرغامی بیان کرد: آنها به قدری از پخش برنامه‌های شبکه‌های ایرانی عصبانی بودند که پخش شبکه آی فیلم که مختص نمایش فیلم‌ است را هم قطع کردند.

*رونمایی از نماد صلح هسته‌ای کشور

در بخش پایانی این مراسم از نماد صلح هسته‌ای کشور با عنوان «فردو نماد صلح و مقاومت ملت ایران» رونمایی شد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس 500 رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل به مناطق عملیاتی اعزام کرده که 250 نفر از آنها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان‌های رژیم بعثی‌ اسیر بوده‌اند که 108 نفر از جوانان روستای فردو نیز به شهادت رسیده‌اند./ج1

برچسب ها: نماد ، رزمنده ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.