بنابر اعلام یک منبع در وزارت دفاع آلمان، دولت این کشور فروش حدود 100 فروند تانک کار کرده «لئوپارد 2» و 50 نفربر زرهی را به اندونزی مورد تصویب قرار داد اما تصمیم گیری در مورد فروش تانک به عربستان را به تعویق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، فروش مقادیر بالای تجهیزات نظامی آلمان باید به تایید شورای امنیت ملی متشکل از آنگلا مرکل صدر اعظم و تعدادی از وزیران کابینه برسد و دولت هیچگاه در مورد تصمیم های این شورا اظهار نظر نمی کند.

اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا پیشتر اعلام کرده بود در چارچوب برنامه 5 ساله 15 میلیارد دلاری نوسازی نیروهای نظامی خود، 130 فروند تانک لئوپارد از شرکت راینمتال آلمان خریداری خواهد کرد.

منبع آلمانی مبلغ قرارداد فوق را مشخص نکرد اما اندونزی سال گذشته ارزش توافق اولیه فروش 130 تانک را 280 میلیون دلار اعلام کرد.

اندونزی که دارای رشد اقتصادی بیش از 6 درصد است، این نگرانی را دارد که در برابر افزایش هزینه های دفاعی چین، ویتنام، تایلند و سایر کشورهای آسیایی از آنها عقب بماند. جاکارتا چندی پیش اعلام کرد بیش از 10 فروند هواپیمای جنگنده سوخوی از روسیه و همچنین تعدادی کشتی گشتی مجهز به موشک از شرکتهای داخلی خریداری خواهد کرد.

منبع آلمانی همچنین گفت: برلین تصمیم گیری در مورد فروش تانک به عربستان را به پس از انتخابات فدرالی در ماه سپتامبر موکول کرد. این تصمیم برای آلمان حساس است زیرا احزاب مخالف دولت فروش سلاح به برخی کشورهای خاورمیانه را با توجه به سابقه نقض حقوق نشر در این کشورها مورد انتقاد قرار می دهند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار