يک فروند هواپيماي نظامي آمريکايي در قرقیزستان سقوط کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ; یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا بعد از بلندشدن از پایگاه ماناس در قرقیزستان سقوط کرد.

سخنگوی وزارت امور غیرمترقبه قرقیزستان اعلام کرد: براساس اطلاعات من، این هواپیما سه تکه شده است. اطلاعاتی در خصوص کشته ها یا زخمی ها در دست نیست. همه دستگاه های امدادرسان عازم صحنه شده اند.

وی افزود این هواپیما نزدیک روستای کوهستانی چالدیبار واقع در حدود دویست کیلومتری بیشکک پایتخت قرقیزستان و نزدیک مرز قزاقستان سقوط کرد. بخش مطبوعاتی پایگاه آمریکا که به نظامیان این کشور در افغانستان خدمت رسانی می کند، به خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد در حال حاضر نمی تواند اطلاعات را در خصوص سقوط هواپیما تایید کند.

سخنگوی این اداره در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد: «ما نمی توانیم این اطلاعات را تایید کنیم. این اطلاعات بررسی می شود».سخنگوی وزارت حمل و نقل و ارتباطات قرقیزستان نیز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری قرقیزستان اعلام کرد این هواپیما در ساعت دو و سی دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی از ماناس به هوا برخاست.

وزارت امور غیرمترقبه قرقیزستان اعلام کرد اطلاعات اولیه حاکی از آنست که ارتباط یک هواپیمای «کی سی-135 استراتوتانکر» به محض به هوا برخاستن، با پایگاه قطع شده است.شاهدان در گفتگو با خبرگزاری قرقیزستان اعلام کردند صدای غرش و سپس انفجار را شنیده و مشاهده کرده اند یک هواپیما در حال سوختن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار