سازمان عفو بین الملل مقامات آل سعود را به تلاش برای بستن سازمانهای حقوق بشر غیر دولتی و بازجویی و ارعاب بنیانگذاران آن متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ « فادی السید» خبرنگار این شبکه افزود سازمان عفو بین ‌الملل مسئولان سعودی را متهم کرد
که برای بستن سازمان‌های حقوق بشری غیردولتی جدید و بازجویی و ارعاب چهار نفر از اعضای موسس یک سازمان تازه تاسیس در راستای تلاش برای بستن آن وارد عمل شده‌اند.
این سازمان افزود «عبدالله مهدی»، «محمد عید العتیبی»، «عبدالله فیصل الحربی» و «محمد عبد الله العتیبی» کسانی است که یک سازمان حقوق بشری غیر دولتی تاسیس کردند اما مقامات سعودی آنها را برای بازجویی احضار کرده اند.
مسئولان سعودی این افراد را تهدید کردند که از آنها بازجویی خواهند کرد و در هر لحظه با خطر بازداشت روبرو هستند.
سازمان عفو بین‌ الملل در ادامه افزود: مسئولان سعودی این چهار فعال را به حمایت و تبلیغات یک سازمان بدون مجوز و ایجاد پایگاه در شبکه اینترنت بدون دریافت مجوز متهم کرده اند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ولید بن طلال میلیاردر معروف سعودی با اشاره به مشکلات در عربستان، به مسئولان این کشور در خصوص ورود بمب‌های ساعتی در جامعه هشدار دارد.
این میلیاردر سعودی خاطر نشان کرد عربستان با پنج بمب ساعتی شامل نبود منابع متنوع درآمدی، انفجار جمعیت، مصرف بی رویه سوخت، بیکاری و فقر مواجه است و از مسئولان این کشور خواست سریعا این معضلات را حل کنند.
از سوی دیگر نیز دادگاه عربستان شماری از جوانانی که در تظاهرات مسالمت آمیز در «حفر الباطن» شرکت کرده بودند به سه سال ونیم زندان و صد وپنجاه ضربه شلاق محکوم کرد.
این جوانان به نامهای «فایز الغامدی» ،«ماجد الرشدان»،«سلطان الحربی» و «مرزوق الماجد» هستند.
خبرنگار این شبکه افزود در عوامیه نیز نیروهای نظامی دو فعال به نامهای «عبدالله السریح» و« عبد العزیز الصحو» را بازداشت کردند.
وی افزود اهالی منطقه عوامیه در اعتراض به بازداشت این دو نفر تظاهرات مسالمت آمیزی با عنوان« خونهای ما ارزان نیست» برگزار کردند و خواستار محاکمه بین المللی محمد بن نایف وزیر کشور عربستان شدند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود در استرالیا نیز اتباع مسلمان مقیم این کشور مقابل سفارت عربستان تحصن کردند و بازداشت شیخ محمد باقر النمر را به دست مسئولان سعودی محکوم کردند.
«شیخ نامی فرحات العاملی» روحانی که در این تحصن شرکت کرده بود؛گفت« ای آل سعود شما با بازداشت شیخ باقر النمر مرتکب اشتباه بزرگی شدید و این اشتباهی که شما مرتکب شده اید باعث قطع شدن تظاهرات نخواهد شد و واکنش هایی به دنبال دارد که خداوند آخر و عاقبتش را می داند».

برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار