حمايت از صنعت بيمه سبب حفظ افزايش سرمايه ملي، افزايش سرانه اقتصادي و کاهش ريسک هاي در ارتباط با تبادلات مالي و پولي مي شود.

تاجيک کارشناس ارشد بيمه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بيمه به عنوان يکي از 3 مبلغ بازار سرمايه عبارت است از بيمه، بانک و بورس که نقش مهمي در اقتصاد کشور ايفا مي کند و در حمايت از صنعت خدمات و براي تسهيل در تبادل و مبادلات پولي و بحث سرمايه گذاري بسيار تاثير گذار است.

وي افزود: همين امر موجب شده در کشورهاي پيشرفته بخش اعظمي از سرمايه گذاري هاي بورس متعلق به سرمايه گذاري هاي شرکت بيمه باشد.

وي در رايطه با نقش بيمه در اقتصاد گفت: در حوزه سرمايه گذاري سبب افزايش اشتغال، افزايش سرانه اقتصادي و همچنين شرکت هاي بيمه با ارائه برخي از محصولات بيمه مي توانند از ريسک هاي در ارتباط با تبادلات مالي و پولي پوشش بدهند و با ايجاد بسترهاي مناسب و مطمئن به عنوان يکي از گزينه هاي اطمينان بخش تسهيل کننده بحث توليد و صنعت باشند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين اثرات شرکت هاي بيمه در بخش حفظ و افزايش سرمايه ملي است. زماني که بنگاه توليدي با سرمايه کشور شروع به کار مي کند و بعد از مدتي به هر دليل دچار خسارت مي شود اگر بيمه نامه کافي داشته باشد با پرداخت خسارت به موقع از طرف شرکت بيمه مي توانند به حيات اقتصادي خود ادامه دهند و از چرخه ي اقتصادي محو نشود.
برچسب ها: بیمه ، حمایت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار