حاشیه های روز دوم نمایشگاه بین المللی کتاب پیرامون قطع فضای اینترنتی برای خبرنگاران و فروش چیزهایی غیر از کتاب بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران؛ دومین روز بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برپا شد که مهم ترین حاشیه آن به تهویه ی هوا شبستان و فضای اینترنتی آن مربوط بود به طوری که به علت نبود تهویه هوا، بسیار فضای گرم و نامطبوعی را ایجاد کرد و شرایط را نیز رای مردم و خبرنگاران دشوار کرده است.
همانطور که می دانید جایگاه خبرنگاران نسبت به سال گذشته تغییر کرده و به طبقه بالای شبستان منتقل شده است مکان مناسبی انتخاب شده اما مشکل اصلی مربوط به خبرنگاران به فضای مجازی یعنی نبود اینترنت بر می گردد که متاسانه روز گذشته به طور کامل قطع و هیچ گونه امکان انتقال خبر از سیستم های اینترنتی وجود نداشت.
همچنین کارت های خبرنگاران نیز در روز گذشته با تعداد محدودی به اهالی رسانه اختصاص پیدا کرد به طوری که از 5 خبرنگار یک رسانه تنها 2 نفر قادر به دریافت کارت خبرنگاری است بماند که بعد ها چه دردسرها و اتفاقاتی برای خبرنگاران بدون کارت رخ خواهد داد.
در مورد مشکلات مردم نیز باید بگویم که هنوز هم به دلیل اطلاع رسانی و یا جابه جایی برخی از غرفه ها مردم را سردرگم کرده است و متاسفانه پاسخ درستی را نیز دریافت نمی کنند و علاوه بر این موضوع غیر کاربرد بودن خودپرداز های الکترونیکی است که مردم قادر به دریافت و یا پرداخت مبلغ مورد نیاز خود نیستند.
از دیگر اتفاقات نمایشگاه کتاب اختصاص پیدا نکردن یارانه به کتاب های بین المللی است و تنها این بن کارت ها، کتاب های داخلی و از جمله کتاب هاب آموزشی و یا عمومی را شامل می شود.
با وجود کاهش استقبال مردمی در روز اول احساس می شود که در روز های پنج شنبه و جمعه که دو روز اصلی و مهم نمایشگاه کتاب است استقبال خوبی از سوی مردم صورت گیرد.
انتظارات از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسیار بالا است و مدیران و مسولان برگزاری باید برای برگزاری و نحوه خدمات به مردم و رسانه فکر بهتری بکنند.
نکته جالب در مورد نمایش کتاب مربوط به فروش وسایلی است که حضور آنها در این مکان تعجب آور است حال می گوییم فروش تنقلات و یا مواد غذایی اشکالی ندارد ام فروش پرده های منازل نیز تاحدودی تعجب برانگیز است.
گزارش از فائزه آقابابایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار