رویترز اعلام کرد: صادرات نفت کوره ایران در ماه آوریل ۲۰۱۳ با افزایش بیش از ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸.۷ میلیون بشکه معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رویترز بر اساس بررسی های خود اعلام کرد صادرات نفت کوره ایران در ماه آوریل 2013(فروردین) به 8.7 میلیون بشکه معادل 300 هزار بشکه در روز رسید که ایران از محل فروش نفت کوره خود در ماه آوریل امسال 600 میلیون دلار درآمد داشته است.
 
صادرات نفت کوره ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی قبل از اجرای تحریم نفتی غرب علیه ایران 5.5 برابر شده است. ایران در آوریل 2012 بالغ بر 1.56 میلیون بشکه نفت کوره صادر کرده بود.
 
رویترز تصریح کرد: مسوولان بازاریابی ایران که عمدتا در امارات فعالیت دارند توانسته اند با استفاده از روش انتقال از یک کشتی به کشتی دیگر و مخلوط کردن نفت کوره ایران با محصول کشورهای دیگر در بنادر دور دست تحریم ها را دور بزنند.
 
بر اساس این گزارش 6 میلیون بشکه از کل 8.7 میلیون بشکه ای فروش نفت کوره ایران در ماه آوریل در قالب قراردادهای فروش مستقیم بین شرکت ملی نفت ایران و خریداران انجام شده است. این رقم نسبت به متوسط فروش مستقیم ماهانه در سه ماه نخست 2013 رشد 130 درصدی داشته است. ایران در سه ماه نخست امسال تنها 2.6 میلیون بشکه در ماه از نفت کوره صادراتی خود را به طور مستقیم فروخته است.

برچسب ها: صادرات ، نفت ، کوره ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار