استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: در عصر امروز که سرعت و ارتباطات حرف اول پیروزی و موفقیت را می‌زند، کوچکترین اشتباه غیر قابل جبران است و معلمان و دبیران باید در عرصه آموزش ریزبین و دقیق باشند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت السلام محمدکاظم راشد یزدی در آئین بزرگداشت مقام معلم افزود: بی‌شک ثوابی که در روز قیامت خداوند برای معلمان در نظر میگیرد، از نوع ثواب و پاداش انبیاء الهی است.

وی تشریح کرد: با توجه به اینکه برنامهریزی و پایهریزی افکار کودکان از همین دوران آغاز میشود، باید دبیران این دورهها، ریزبین و دقیق باشند و بهتر آنکه از معلمان و دبیران زن استفاده شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد همچنین گفت: معلمان امروز باید سه عنصر، دانستن، توانستن و خواستن را داشته باشند، دانستن یعنی معلمان نسبت به آنچه میآموزند آگاهی و علم کامل داشته باشند و معلمی که علم نداشته باشد، بی‌فایده است.

راشد یزدی با بیان اینکه یک معلم خوب باید مدیر خوبی هم باشد گفت: توانستن یعنی معلم بتواند کلاس را کنترل کند و توانایی انتقال علوم را به دانش آموزان داشته باشد.

وی در توضیح خواستن تاکید کرد: مهم‌ترین عنصر یک معلم موفق خواستن است، بدان معنا که عاشقانه به کاری که دارد دل ببندد و با تمام وجود این شغل شریف انبیا را لمس کند.

برچسب ها: استاد ، اخلاق ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.