مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی از برگزاری نشست های تخصصی در طول برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از واحد امور فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی، جواد محمدزاده مقدم با اشاره به اهمیت عرصه فرهنگی از دیدگاه مدیران مجموعه آستان قدس رضوی اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه در راستای ارتقاء بیش از پیش مسائل فرهنگی در حوزه های گوناگون، برگزاری چندین نشست تخصصی با محوریت موضوعات علمی فرهنگی عرصه های مختلف کتاب به عنوان بخشی از اقدامات آستان قدس رضوی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تهران محسوب می شود.

وی که تعالی حوزه های فرهنگی را زمینه ساز بروز و ظهور الگوهای تاثیرگذار و مناسب برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان عنوان کرد، افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت عملکرد مقتدرانه و هوشمندانه در عرصه های فرهنگی، باید با برخورداری از فرهنگ غنی متکی بر تعالیم ویژه اسلام ناب محمدی (ص) اقداماتی هرچه بیشتر و جامع تری را به انجام رساند.

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی در حاشیه برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نیز گامی در راستای اعتلای رویکرد فرهنگی ، توجه و عنایت ویژه به حوزه جوان و فرهنگ سازی در این زمینه است.

محمدزاده مقدم گفت: امسال در غرفه های آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب تهران پنج نشست تخصصی با موضوعات مختلف برگزار می شود که اساتید این نشست ها از اقصی نقاط کشور به عنوان فعالان و صاحب نظران حوزه مربوطه حضور بهم می رسانند.

وی در ارتباط با نخستین نشست تخصصی از سلسله نشست های نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: نشست تخصصی با موضوع بررسی آثار مذهبی کودک و نوجوان در دهه اخیر با حضور اساتیدی همچون آقایان ملا محمدی، سلیمانی و پوروهاب در تاریخ 16 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که دو مورد از این نشست های تخصصی مربوط به انتشارات آستان قدس رضوی و سه مورد دیگر مربوط به سایر موسسات آستان قدس رضوی است، اظهار داشت: همچنین نشست های تخصصی با موضوعات واکاوی و تبیین عوامل عمده و موثر در فرهنگ مطالعه در روز 14 اردیبهشت، جایگاه معجم شناسی در روز 18 اردیبهشت، اهمیت آرشیو های شهری در ایران در روز 19 اردیبهشت و همچنین حدیث و زندگی با حضور اساتیدی همچون حجج الاسلام پسندیده و محدثی در تاریخ 20 اردیبهشت عناوین سایر نشست های تخصصی غرفه آستان قدس رضوی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است که بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 11 لغایت21 اردیبهشت سال جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

برچسب ها: مدیر ، عامل ، انتشارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.