در بحث زيرساخت هاي مخابراتي برنامه پنج ساله براساس اهداف برنامه پنجم توسعه طراحي و در حال اجرا است.

خسروي مديرعامل شرکت توسعه زيرساخت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه توسعه زيرساخت ها مباحثي همچون توسعه پهناي باند بين المللي اينترنت و بحث افزايش ظرفيت زيرساخت شبکه ملي اطلاعات و شبکه ترانس ويشن در حال انجام است.
وي تصريح کرد: در کنار اين فعاليت ها، تکميل ظرفيت بهره برداري از شبکه دلتاي PMP در حال تکميل شدن است، ضمن آنکه بحث تبديل PDM به IP با توجه به تجهيزات زيرساختي کشور و استفاده از تکنولوژي جديد IP در دستور کار است که اين موضوع همگام با نيازهاي مشتريان اين تکنولوژي جديد يعني اپراتورهاي فعال در حال تکميل شدن براي راه اندازي خدمت IP در کشور است.
وي در پاسخ به اين سوال که گفته مي شود در شرايط فعلي بيشتر فعاليت هاي اينترنتي کشور صرفا از طريق اينترنت ملي انجام مي شود، نه اينترنت بين الملل اظهار داشت: يکي از موارد در حال انجام در بخش زيرساخت ها، توسعه شبکه اينترنت براساس برنامه پنجم توسعه است که در اين برنامه به طور حتم ظرفيت استفاده از اينترنت بين الملل بيش از سه برابر خواهد بود.
خسروي تصريح کرد: در کنار بحث استفاده از اينترنت بين الملل، موضوع توسعه شبکه ملي اطلاعات با توجه به زيرساخت هاي core  و super core در کشور در حال انجام است که اين به هيچ عنوان به معني عدم استفاده از اينترنت بين الملل نيست، بلکه ايجاد يکسري پايگاه اطلاعاتي ملي در کشور را شامل مي شود که مشتريان مي توانند با استفاده از شبکه ملي به اطلاعات مورد نياز خود دست يابند.
خسروي مديرعامل شرکت توسعه زيرساخت در ادامه افزود: اين کار هيچ مغايرتي در رابطه با استفاده از اينترنت بين الملل ندارد. در بحث اينترنت بين الملل يکسري از محتواها هست که در خارج از کشور تهيه و در پايانه اينترنتي بين المللي قرار مي گيرد که مشتريان داخلي مي توانند همزمان با استفاده از شبکه اطلاعات ملي از شبکه اينترنت بين الملل هم استفاده کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار