رئیس ستاد اقامه نماز گفت: روسا و برنامه ریزان دانشگاه ها برای آموزش نهج البلاغه و قرآن خارج از ترم و واحدهای درسی دانشجویان برنامه ریزی كنند.

حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش اساتید بسیجی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهركرد با گرامی داشت مقام معلم گفت: خداوند متعال، اسم اعظم را به انسان آموخت و پیغمبران نیز نخستین معلمان بشر هستند.
وی افزود: شغل معلمی با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و ارزش این شغل به گونه ای است كه ائمه اطهار در فرمایشات خود به نیكی از آن یاد می كنند.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح كرد: علمی از نظر حضرت علی (ع) مفید است كه ثمره آن علم بندگی و تواضع نسبت به خدا، والدین و استاد باشد.
این مفسر قرآن در ادامه با بیان آیات قرآن در حكومت صالحان بر جهان، افزود: السلام علینا و علی عبادالله الصالحین در نماز به معنای آن است كه پایان تاریخ و حكومت جهانی در دست افراد صالح است.
رئیس ستاد اقامه نماز كشور همچنین اصول اسلام در موضوع حقوق را از مترقی ترین اصول دانست و گفت: در دین اسلام تا رأفت نسبت به حیوانات نیز حقوقی بیان شده است و مستثنیات دِین از پیشرفته ترین اصول حقوقی اسلام نسبت به قوانین كشورهای غربی است.
حجت الاسلام قرائتی با توصیه همگان به اخلاق اسلامی، گفت: نظام جمهوری اسلامی با حركت بدنه ملت و خون شهیدان به دست آمده است و هیچ فرد یا جریانی حق تضعیف آن را ندارد.
این استاد و مفسر قرآَن در پایان، اساتید دانشگاه را به داشتن رابطه عاطفی با دانشجویان و برگزاری جلسات علمی قرآن و نهج البلاغه توصیه كرد.
رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) كشور به منظور شركت در همایش ملی تبیین نقش نماز در دفاع مقدس به شهركرد سفر كرده است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.