رییس ستاد اقامه نماز كشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری می تواند در ماههای گرم سال پذیرای علمای استان های گرمسیری باشد.

حجت الاسلام محسن قرائتی، در گردهمایی مبلغین استان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) این استان، بر توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان چهارمحال و بختیاری برای گسترش فعالیت های قرآنی و ایجاد مدارس علوم دینی تاكید كرد.
وی گفت: آگاهی از علوم روز، اثر گذاری تبلیغ دین را دو چندان می كند و طلاب باید در دنیای امروزی با توجه به سرعت انتقال اطلاعات، برای انجام صحیح مسئولیت   شان نسبت به علوم مختلف آگاهی داشته باشند.
رییس ستاد اقامه نماز كشور افزود: بهره مندی از شیوه های نوین آموزشی و پرهیز از فعالیت های بی پایه و اساس در ترویج آموزه های قرآنی و مبانی دینی از نیازهای كنونی جامعه اسلامی برای حركت رو به جلو است.
رییس ستاد اقامه نماز تصریح كرد: بسیج همگانی در خصوص عمران و آبادانی مساجد و تقویت مراكز دینی و بنیه علمی روحانیان و علمای دینی از نیازهایی است كه باید با دقت و تأملی حداكثری به آن ها پرداخته شود.
وی تجمیع سه شاخص علم، سلیقه و عمل را برای تأثیرگزاری بر مخاطب ضروری دانست و افزود: ارائه شیوه های نوین آموزشی در مباحث دینی و ترویج مبانی قرآنی از راهكاری های توسعه فعالیت های دین به شمار می آید و هر گونه كم كاری در این حوزه، صدمات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
حجت السلام قرائتی افزود: تفسیر قرآن همانند بنایی است كه هر چه پیش می ‌رود، روند ساختمان تكامل بیشتری می‌ یابد، از این رو توجه به علم، تفسیر ذهن انسان را بازتر می‌كند و این مهم نیازمند به روز رسانی تفسیر آیات الهی است.
وی اظهار داشت: طلاب نباید برای نمره و مدرك درس بخواند، بلكه باید خالصانه و تنها برای انجام رسالت و وظیفه تلاش كرده و در بحث ارشاد نیز قبل از همه از خود و اطرافیان نزدیكشان آغاز كنند تا سخنانشان بر دیگران نیز اثر گذار باشد.
ریس بنیاد مهدویت در پایان به طلاب جوان توصیه كرد كه در انجام امور منتظر دولت و حوزه علمیه نمانند و با جستجوی نیازهای روز جامعه در راستای برطرف كردن آن گام بردارند.
این گردهمایی با حضور 400 نفر از مبلغان و مبلغات استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.