رئیس سازمان دامپزشكی كشور، از تولید آزمایشگاهی نخستین واكسن ماهیان سردابی كشور با عنوان استروپتوكوكوزیس در سال گذشته خبر داد و گفت: 600 لیتر از این واكسن نیز در مزارع پرورش ماهی مصرف و استفاده شد.

سید محسن دستور در دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی كشور در شهركرد، مبارزه با بیماری و رعایت بهداشت در تولید و پرورش ماهیان را بزرگترین مشكل سازمان دامپزشكی عنوان كرد و افزود: تولید این واكسن، گام بلندی در زمینه حل بزرگترین مشكل و معضل این سازمان است.
وی اجرای طرح سراسری پایش آبزیان با عنوان نمونه برداری برای بررسی و كنترل بیماری ها در سال گذشته را برای دومین سال متوالی از دیگر اقدامات موثر این سازمان عنوان كرد.
دستور، با بیان اجرای طرح پایش باقی مانده ها ( داروها ) در ماهیان قزل آلای كشور، اظهارداشت: در این طرح، استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نمونه برداری، تعداد قابل توجهی را نسبت به دیگر استان ها ارائه كرد.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه بررسی بیماری های آبزیان شرایط مطلوبی دارد و كانون های بیماری در  استان چهارمحال و بختیاری با وجود تولید بیشترین ماهیان سردابی كشور در این استان، محدود است.
دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی با حضور مسئولان مؤسسه تحقیقاتی امور شیلات، وزارت جهاد كشاورزی و سازمان دامپزشكی كشور و مسئولان و كارشناسان استانی در دانشكده كشاورزی دانشگاه شهركرد در حال برگزاری است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.