مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شبکه‌های اصلی آبیاری پایاب سدهای در دست بهره‌برداری این استان برای پوشش زمین‌های کشاورزی این مناطق به بیش از 21 هزار هکتار گسترش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، علیرضا عامری اظهار کرد: شبکه اصلی آبیاری 21 هزار و 340 هکتار از زمین‌های پایاب سدهای در دست بهره برداری استان پایان یافته و شبکه اصلی آبیاری یک‌هزار و 625 هکتار از اراضی پایاب سدهای سومبار، چندیر و گلول نیز در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود: کار اجرایی شبکه فرعی آبیاری دو هزار و 230 هکتار از زمین‌های پایاب سدهای شیروان و اسفراین نیز پایان یافته و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: با اجرای کامل شبکه‌های آبیاری در دست مطالعه پایاب سدهای استان وسعت کل زمین‌های کشاورزی زیرپوشش شبکه‌های آبیاری پایاب این سدها به 29 هزار و 255 هکتار افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه‌های اصلی آبیاری سدهای در دست بهره‌برداری استان را 738 میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده برای ساخت بخش نخست شبکه‌های فرعی پایاب سدهای شیروان و اسفراین را 132 میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: ایجاد شبکه‌های فرعی جدید در پایاب سدهای اسفراین، شیرین دره و گلول برای پوشش یک‌هزار و 30 هکتار از زمین کشاورزی با اعتبار مورد نیاز 85 میلیارد ریال نیز در دست مطالعه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و مورد نیاز برای پوشش حدود 4 هزار هکتار از زمین‌های پایاب سدهای در دست مطالعه گلمندره، گراتی، قردانلو، دربند نیز در دست مطالعه قرار دارد./س

برچسب ها: پایاب ، سد ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.