با گذشت دو سال از جنگ سوريه، "بشار اسد" هنوز دوستان خارجي قوي دارد و علوي ها همچنان به وي وفادارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ روزنامه گاردين در گزارشي به قلم ايان بلک نوشت: يکي از مشخصه هاي بحران سوريه اين است که بشار اسد رئيس جمهور نشان داده است از آنچه بسياري ها تصور مي کردند، سرسخت تر است. خبرنگاران و مفسران طي دو سال گذشته از چشم اندازي صحبت مي کردند که با تبليغات، ايهام و تا حد زيادي تصورات آرزومندانه در هم آميخته بود اما نهايتا دريافتند که اسد واقعا قدرتمند است.

همانطور که سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله روز  سه شنبه تصريح کرد،‌ رئيس جمهور سوريه هنوز متحداني وفادار و قوي دارد. وي متعهد شد لبنان در کنار اين حامي پروپاقرص «محور مقاومت» باقي مي مانند و روسيه و ايران - «دوستان واقعي»- اجازه نخواهند داد اسد سقوط کند.

گرچه روزانه نبردهاي فراواني ميان نيروهاي مسلح تروريست و ارتش سوريه رخ ميدهد اما در درون دولت سوريه اين حس حاکم است که استدلالهاي آنها به تدريج محقق مي شود. "اسد" از ابتدا تاکيد داشت که با يک قيام مردمي براي دموکراسي و‌ آزادي مواجه نيست بلکه باندهاي تروريستي مسلحي در مقابل دولت اين کشور قرار دارند که هزينه آنها را عربستان سعودي و قطر تامين مي کنند و با آمريکا، ترکيه و اسرائيل متحدند.

اکنون اسد مي گويد، القاعده دشمن است و سوريه و غرب بايد در يک جناح باشند.اين در حالي است که کشورهاي غربي تلاش مي کنند در ظاهر مخالفت خودرا با فعاليت هاي گروه تروريستي القاعده نشان دهد در اسناد نشان ميدهد بسياري از مقامات آمريکايي و اسرائيلي در ديدارهاي محرمانه با سران القاعده از اين گروه اجراي عمليات هاي مختلف تروريستي را خواستار شده اند . 

آمريکا در جديدترين پيام خود براي مسکو اعلام کرده است که اگر روسيه موضع خود را تغيير ندهد و اسد را تحت فشار نگذارد، اوباما ارسال کمکهاي مرگبار به شورشيان را بيش از گذشته مدنظر قرار مي دهد. 

به غير از دوستان خارجي سوريه، سرسختي و مقاومت حکومت اين کشور هنوز بخشي از اين تصوير بزرگ است. ارتش موفقيتهايي در حملات متقابل در نزديکي ادلب و دمشق داشته و خطوط تدارکاتي شورشيان به سختي درهم کوبيده مي شود. 

سوريها خاطرنشان مي کنند خاندان اسد از چند دهه قبل براي چنين بحراني چه به لحاظ داخلي و چه  خارجي آماده بوده اند . رئيس جمهور و مردان وي از جنگ براي نجات کشور و انتخابات مي 2014 صحبت مي کنند که يک سال ديگر تا آن زمان باقي است .


برچسب ها: اسد ، سوریه ، توطئه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار