نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد از حضرت زهرا (س) به عنوان بانوی نمونه اسلام و الگوی انسان ها یاد كرد و گفت: زنان و دختران باید اخلاق و رفتار آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمد علی نكونام در آیین تكریم همسران و مادران شاهد و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری و بزرگداشت مقام زن در تالار فرهنگ شهركرد اظهار داشت: حضرت فاطمه (س)، حجت خدا بر ائمه است و بانویی است كه به وجود زن معنا بخشید و باعث تعالی مقام زن شد.
وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) به مادیات دنیا پشت پا زد تا به كمال برسد و ما نیز باید از تعلقات دنیوی دل كنده تا در راه كمال و سعادت قرار گیریم.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه اگر خدا برای زنان، جز مقام مادری، هیچ منزلت دیگری قرار نداده بود باز به او والاترین كمال را عطا كرده بود، افزود: با وجود اینكه زن در دنیای مدرن غرب به ابزار پیشبرد استعمار تبدیل شده است، زنان مسلمان، حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار داده اند و خود را به كمال نزدیك كرده اند.
امام جمعه شهركرد همچنین با تجلیل از مجاهدت زنان و مادران در پیروزی انقلاب اسلامی و عرصه های دفاع از نظام به ویژه دفاع مقدس، گفت: زنان و مادران در این عرصه نیز همراه همسران و فرزندان خود در مقابل دشمن ایستادگی كردند.
حجت الاسلام نكونام در پایان گفت: زنان و به خصوص مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و آزادگان، نقش به سزایی در ترویج ارزش‏ها و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس دارند.
در این آیین از همسران و مادران شاهد و ایثارگر استان چهارمحال و  بختیاری تجلیل شد.
بیستم جمادی الثانی همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در تقویم كشور به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است./س
برچسب ها: زنان ، دختران ، حضرت ، فاطمه ، سرمشق ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.