به گفته مشاور وزیر در امور مامایی طرح بازنشستگی پیش از موعد ماماها سال گذشته به معاونت توسعه ریاست جمهوری ارسال شده که تا به امروز منتظر جواب این معاونت است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر فاطمه زعفرانی مشاور وزیر در امور مامایی امروز 12 اردیبهشت در مراسم روز جهانی ماما که در سالن آمفی تئاتر وزارت بهداشت برگزار شده بود با تبریک روز گرامیداشت ماماها گفت: در سال 90 رشته مشاوره در مامایی در مقطع کارشناسی ارشد در شورای عالی برنامه ریزی تصویب شد که در سال 91 به 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور مجوز ایجاد این رشته داده شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه خانمهای ماما بسیار فعال هستند و به تنهایی می توانند اقدامات یک زایشگاه را انجام دهند در جلسه مشترکی که با هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته بود مقرر شد که تا سقف 200 هزار تومان تسهیلات به عنوان اضافه پرداخت به ماماها داده شود، همچنین قرار شده که طبق بخشنامه در هیئت رئیسه دانشکده پرستاری یک ماما حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بحث بازنشستگی پیش از موعد ماماها مطرح و به معاونت توسعه ریاست جمهوری ارسال شده که منتظر ابلاغ دستور این معاونت هستیم.

از اقدامات دیگر پیگیری بحث فوق العاده سختی کار بوده که وزارت بهداشت بعد از موافقت خود آن را به دفتر معاونت توسعه ریاست جمهوری فرستاده و کارهای نهایی آن در حال انجام است.

زعفرانی با بیان اینکه چارت جایگاه مامایی در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی تهیه شده اظهار داشت: وظایف ماماها در بیمارستانها و جایگاه آنها در اورژانس و بلوک زایمان مشخص شده است که تعیین این وظایف می تواند بسیار مهم باشد.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه دفتر مامایی در وزارت بهداشت پیدا کردن جایگاه اصلی ماماها در کشور است تصریح کرد: باید توجه داشت که این جایگاه را نمی توان در بیمارستانهای آموزشی داشته باشیم، بنابراین یک بسته طرح ساماندهی زایمان طبیعی تهیه شده که همه چیز در آن پیش بینی شده که قرار است براساس این بسته مسئولیت زایمان طبیعی در بیمارستانهای آموزشی به یک ماما که عضو هیئت علمی دانشگاه هم باشد داده شود.

زعفرانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو رشته کارشناسی ارشد مامایی بالینی و PHT مامایی بالینی برای ماماهایی که مقیم بیمارستان هستند در نظر گرفته شده است که هر وقت این امر به نتیجه عملی برسد به طور رسمی اعلام می شود.

شایان ذکر است، که در این مراسم از 130 مامای نمونه، 9 مامایی که دارای ویژگی های شاخص بودند به طور نمادین قدردانی شد. /ع2
برچسب ها: ماما ، بهداشت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار