مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: با تصویب بودجه سه دوازدهم سال 92 در مجلس، مرمت و حفظ آثار تاریخی استان آذربایجان غربی در اولویت کاری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جعفر ذوالفقاری اظهار داشت: گردشگری از موارد بسیار مهم است که باید روی آن توجه ویژه و سرمایه‌گذاری کرد، اما در مورد تحقیق و مطالعه گردشگری در استان ضعیف عمل شده است.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی پتانسیل بسیار مناسبی برای گردشگری دارد، افزود: امروزه کشورهایی که عقبه‌ای تاریخی ندارند برای جذب گردشگر تلاش می‌کنند و در برخی اوقات مدعی هم شده‌اند، اما کشور ما زمینه لازم تاریخی و طبیعی را داراست و در این زمینه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای صورت گیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: اگر می‌بینیم برخی کشورها تلاش می‌کنند تا نمادها و سمبل‌های کشورمان را به نام خودشان ثبت کنند، نشانه غنای فرهنگ و تاریخ ما، خلأ تاریخی آن کشورها و عقبه تحقیر شده تاریخی آن‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را فرصتی بسیار مغتنم دانست که می‌تواند در بحث گردشگری، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد و شهرستان ماکو را آن طور که باید به دنیا بشناساند.
برچسب ها: مرمت ، تاریخی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.