معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توزیع کنندگان خارج از شبکه بذر داخلی به شدت برخورد و به سازمان تعزیرات حکومتی استان به عنوان اختلال در توزیع بذر معرفی می گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ایوب ایرانی فام گفت: در سال جاری حدود 12 هزار تن بذر ذرت 704 سینگل کراس استاندارد در داخل کشور تولید و در حال توزیع می باشد.

وی با بیان اینکه با احتساب بذور وارداتی زودرس و میانگین حدود 15 هزار تن بذر ذرت که برای کشت سال جاری تدارک دیده شده ، هیچگونه مشکلی در این راستا وجود ندارد ادامه داد: گزارشات واصله از بعضی از شهرها حاکی است که بعضی از افراد فرصت طلب، بذور بدون شناسه و غیر استاندارد و بعضاً بذور ذرت هیبرید معمولی را بنام بذر خارجی و داخلی به کشاورزان با قیمت بالا به فروش می رسانند.

ایرانی فام به کشاورزان در خصوص هشدارهای داده شده در مورد توزیع بذور غیراستاندارد تاکید کرد و افزود: استفاده از بذور غیراستاندارد و خارج از شبکه توزیع ، تبعاتی از قبیل بد سبزی و کاهش تولید و.... را به دنبال خواهد داشت و در آن صورت هیچکس پاسخگو نخواهد بود.

وی با تاکید به اینکه از رسانه ها می خواهیم تا با اطلاع رسانی مناسب وآگاه کردن کشاورزان از بروز مشکلات جلوگیری بعمل آورند افزود: معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان ضمن نظارت کامل بر توزیع بذر از طریق شبکه تعاونیهای تولید و روستائی و جهاد سبز با توزیع کنندگان خارج از شبکه بذرداخلی به شدت برخورد نموده ودر صورت مشاهده توزیع بذور غیر استاندارد ، اخلال گران را به سازمان تعزیرات حکومتی استان به عنوان اختلال در توزیع بذر معرفی خواهدکرد/س

برچسب ها: شبکه ، توزیع ، بذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.