لاشه 6 راس بز و ميش وحشي و 152 پرنده توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، 65 قطعه پرنده زنده گيري شده ،لاشه 152 قطعه پرنده شكار شده و لاشه 3 راس بز و 3 راس ميش ،توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس در این رابطه گفت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل طی دو هفته گذشته تعداد 56 نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند از این متخلفین تعداد 26 قبضه اسلحه که چهار قبضه آن غیر مجاز بود، طی عملیاتهایی که در شهرستان های لامرد ،اقلید،،سعادتشهر،نورآباد،فیروزآباد ،استهبان ،آباده ،بوانات،داراب،ارسنجان ،خنج ،فسا،قير مرودشت،لار و ماله گاله صورت پذیرفت کشف و ضبط شد.

کامران اسلاملو اضافه کرد: از این متخلفین لاشه سه راس بز و سه راس ميش ، لاشه 152 قطعه پرنده شامل كبك ،تيهو،قمري و مرغابي ،همچنين لاشه سه سر خرگوش کشف و ضبط همچنين از اين متخلفين تعداد 65 قطعه پرنده زنده گيري شده كبك،طرقه،سهره،بلبل كمري و قمري،يك مورد زنده گيري بره و زنده گيري يك بهله پرنده شكاري بهري كشف و ضبط شد.

وي در مورد پرندگان زنده گيري شده گفت: پس از بررسی کارشناسی آن دسته از پرندگانی که قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشته باشند رهاسازی می شوند اما بعضی از آنها که دست آموز شده و از چرخه طبیعت خارج می شوند پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز مجاز نگهداری حیات وحش که مورد تایید محیط زیست می باشد قرار می گیرند.

كامران اسلاملو گفت: از كليه شهروندان تقاضا داريم با توجه به فصل حساس زايش وحوش و تخم گذاري و جوجه آوري پرندگان در صورت مشاهده هر گونه زنده گيري نوزادان حيات وحش مراتب را با شماره تلفن هاي تلفن های 2317158 و 90-2317789 به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و یا در شهرستانها به ادارات محیط زیست شهرستان اطلاع دهند و بدین وسیله از مواهب و آفریده های الهی محافظت کنند./س

برچسب ها: کشف ، لاشه ، میش ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.