اگر عملیات ساماندهی این مجموعه به همین روال و در فازهای بعدی هم ادامه یابد، جهانی شدن تاق بستان بسیار محتمل تر خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جلیل رحیمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در این باره گفت : دکتر فرهاد عزیزی که اخیرا سمت مدیر امور پایگاه های میراث جهانی ایران را بر عهده گرفته است در نخستین سفر کاری خود از پایگاه میراث جهانی بیستون بازدید به عمل آورد. 

وی عنوان کرد : از آنجایی که پایگاه میراث جهانی بیستون جزء رده های بالا و با کیفیت پایگاه های میراث جهانی ایران است، دکتر عزیزی نخستین بازدید خود از پایگاه های میراث جهانی کشور را در بیستون قرار دادکه  پس بازدید ایشان از مجموعه بیستون در نشستی که با ما داشتند، عملیات ساماندهی انجام شده در مجموعه جهانی بیستون را بسیار مثبت ارزیابی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت : دکتر عزیزی همچنین بازدیدی از تاق بستان و عملیات ساماندهی انجام شده در این مجموعه داشتند که این اقدامات را هم بسیار مثبت و در راستای ثبت جهانی شدن تاق بستان ارزیابی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: تمام تلاش ما بر این است که ساماندهی تاق بستان را به نحوی پیش ببریم که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد چرا که در آن صورت استان کرمانشاه دارای دو اثر ارزشمند جهانی خواهد بود و یقینا ورود گردشگران خارجی به استان بیش از پیش خواهد شد که در نهایت این روند به توسعه همه جانبه استان کرمانشاه می انجامد./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، تاق ، بستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.