رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بخش خصوصی کفه سنگین تحقق حماسه اقتصادی و سرباز جبهه تولید و اشتغال است.

حسین پیرمؤذن دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: بخش خصوصی در شرایط فعلی و سرنوشت‌ساز کشور رسالت سنگینی بر عهده دارد که با تلاش مضاعف و حرکت جهادی می‌تواند برای تحقق «حماسه سیاسی و اقتصادی» که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال 92 نام‌گذاری کردند، نقش ممتاز و تعیین‌کننده داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سنگر اقتصادی برای تحقق نظر مقام معظم رهبری و خلق حماسه سیاسی و اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، تصریح کرد: به عنوان سربازان جبهه اقتصادی برای پویایی اقتصاد، رونق تولید داخلی و توسعه و خودکفایی کشور تمام همت و تلاش خود را جهادگونه به کار می‌بندیم.

پیرمؤذن با تاکید بر اینکه سیاست یک دولت کفه یک ترازو و اقتصاد آن کفه دیگر ترازو می‌باشد، خاطر نشان کرد: مسایل سیاسی و اقتصادی مکمل یکدیگرند و با یک نگاه واحد باید به این دو بخش نگاه کنیم و نباید یکی بر دیگری برتری داشته باشد چون غفلت از یکی موجب می‌شود که این دو کفه ترازو در تصمیم‌گیری‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌ها به تعادل نرسند.

رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل همچنین افزود: یکی از آفت‌های اقتصادی در کشور ما برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری با نگاه سیاسی می‌باشد که متأسفانه در سال‌های اخیر سیاست کاملاً اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده و با تبعات منفی در جامعه، ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره اقتصاد و تولید کشور وارد کرده است.

وی نقش بخش خصوصی را در ایجاد فضای پرنشاط سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: آنچه امروز بر بخش خصوصی و تلاشگران عرصه تولید و صنعت تکلیف است، اینکه با حضور حماسی و مشارکت گسترده در انتخابات پیش‌رو، رصد کردن و نیز تحلیل برنامه‌ها و دیدگاه‌های اقتصادی کاندیداها و تیم اقتصادی خودشان با تصمیم‌گیری درست و انتخاب آگاهانه با داشتن نقش مؤثر در خلق حماسه سیاسی، برای خلق حماسه اقتصادی نیز آرامش و پویایی را به جامعه اقتصادی کشور باز گردانند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل در ادامه در تحلیل خود وضعیت اقتصادی، تولید و صنعت کشور را در سال گذشته بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: سال 91 برای بخش خصوصی سال سختی بود و عدم حمایت دولت از یک‌ سو و تحریم‌های دشمنان از سوی دیگر موجب شد تا بخش خصوصی در سال 91 سالی سخت و پرمشقت را پشت سر بگذارد/س 

برچسب ها: اردبیل ، تحقق ، حماسه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.