مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: كشف 400 ميليون بشكه نفت و 125 ميليارد متر مكعب گاز، با اعتباري حدود 550 ميليارد تومان جزء اولویت اساسی شرکت مدیریت اکتشاف نفت در سالجاری است.

هرمز قلاوند، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به هدفگذاري اكتشافي در سالجاری گفت: در سالجاری  كشف 400 ميليون بشكه نفت و 125 ميليارد متر مكعب گاز، با اعتباري حدود 550 ميليارد تومان جزء اولویت اساسی شرکت مدیریت اکتشاف نفت است و با توجه به شناختي كه از مخازن كشور وجود دارد، دستیابی کامل به اين هدف امکانپذیر است. 

وي همچنين از برنامه ريزي براي حفاري 6 تا 7 حلقه چاه اكتشافي در منطقه خشكي و یک حلقه چاه دريايي در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس اين برنامه، حدود 27 هزار متر حفاري خواهيم داشت.

قلاوند درباره فعاليت هاي لرزه نگاري مديريت امور اكتشاف شركت ملي نفت ايران گفت: در سال گذشته 2 هزار کیلومتر لرزه نگاري2 بعدي با استفاده از جديدترين متدهاي ژئوفيزیکی و با همكاري شركت هاي ايراني و خارجي و همچنين 235 کیلومتر لرزه نگاري سه بعدي انجام شد.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران، مجموع متراژحفاری هاي اكتشافي انجام شده در سال گذشته 20 هزار متر بوده است.

وي ميزان لرزه نگاري 2 بعدي در سال جديد را 1200 کیلومتر و میزان لرزه نگاری سه بعدي را 750 کیلومتر اعلام كرد.

قلاوند به آغاز فعالیت های اکتشافی برای شناسایی منابع غیرمتعارف هیدروکربوری در ایران اشاره کرد و گفت: این مطالعات با پیشرفت٤٠ درصدی در حال انجام است و تاکنون منابع ارزشمندی در دریای عمان شناسایی شده است.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران، تصریح کرد: این شرکت سال گذشته در ١٥٨ بلوک، فعالیت های اکتشافی انجام داده که به موجب آن 1891 میلیون بشکه نفت و حدود٣٨٨ میلیارد فوت مکعب گاز قابل برداشت کشف شده است./ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار