استاندار قم بیان کرد: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و پايه گذار نهضت بیداری اسلامی باید مرکز تولید معرفت دینی در جهان باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرمرضا پیریایی با اشاره به پيشينه تاريخي قم عنوان داشت: اصل این بیداری اسلامی و این اردوگاه اسلامی که در سراسر جهان شکل گرفته، بسیار بزرگ و به میدان داری جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و در حال ادامه است.
وي در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در باب تولید معرفت دینی، استان قم که به تعبیری مرکز این بیداری اسلامی است، هر کسی باید یک وظیفه ای را انجام دهد.
پیریایی ادامه داد: ما اگر بخواهیم بحث پیشرفت را مطرح بکنیم، صحبت آینده کشور را مطرح کنیم و بخواهیم نقشی به قم بدهیم و بگوییم این نقش اساسی را باید داشته باشد، بحث اساسی ما این است که قم در تولید علمی حرف بیشتری را باید بزند، اما وقتی نگاه می کنیم به دروس دانشگاهی مثل علوم سیاسی، اقتصادی اجتماعی و جهات مختلف، یک قدری احساس می کنیم که به این موضوع باید بیشتر پرداخته شود.
وی تاکید کرد: همانطوری که اردوگاه مقابل یک سری موارد را برای قرنها در مباحث علوم انسانی جاسازی کرده، ما نیز باید با توجه به اینکه علوم انسانی اساسش مربوط به انسان و فطرت و دین اسلام می باشد، پس آن معرفت را ما باید شکل بدهیم و نسبت به این علوم توجه بیشتری داشته باشیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.