معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه از آغاز مرمت شش بنای تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، منصور صادقی‌اصل در جلسه کارگروه گردشگری مراغه افزود: مرمت بناهای تاریخی مسجد سفید، حمام تاریخی حاجی غفار، پوشش معبد باستانی مهر، ساماندهی رصدخانه و مجموعه شدادیه با 21 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی در ادامه از ایجاد کمپینگ گردشگری در سه نقطه گردشگری مراغه خبر داد و اظهار کرد: کمپینگ گردشگری غار هامپول، سد علویان امسال با 6 میلیارد و 800 میلیون به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه، از آغاز ساخت ترمینال مسافربری مدرن مراغه در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع خبر داد و افزود: اعتبار این طرح در سال‌جاری 20 میلیارد ریال است.

صادقی‌اصل با بیان اینکه سفرهای تابستانی در استان و کشور آغاز شده، از آمادگی کامل شهرستان برای استقبال از گردشگران تابستانی خبر داد.

وی تصریح کرد: باغ‌شهر مراغه با قرار گرفتن در دامنه جنوبی کوه سهند و با برخورداری از مناظر طبیعی و آثار غنی تاریخی و دیدنی خاطره‌ای شیرین برای گردشگران فراهم می‌کند.

صادقی‌اصل تصریح کرد: این شهرستان علاوه بر جاذبه‌های بکر طبیعی دارای حدود 300 اثر تاریخی و تپه‌های باستانی به یادگار مانده از دوران تمدن پیش و بعد از اسلام است که آماده پذیرایی از میهمانان تابستانی است.

وی تصریح کرد: مراغه یکی از مراکز مهم تهیه و صدور خشکبار به حساب می‌آید و از چشمه‌های معدنی معروف اطراف شهر مراغه می‌توان به شورسو، گشایش، ایستی‌بلاغ، قره‌ پالچیق و ساری‌سو اشاره کرد و از بناهای تاریخی و قدیمی آن گنبد سرخ، گنبد مدور، گنبد غفاریه و گنبد کبود را می‌توان برشمرد.

فرماندار ویژه مراغه در ادامه گفت: در دوره هلاکوخان و در زمانی که مراغه به عنوان پایتخت برگزیده شده بود با تقاضا و تشویق خواجه نصیرالدین طوسی معتبرترین مرکز علمی جهان یعنی رصدخانه مراغه در یکی از تپه‌های شمال غربی مراغه ایجاد شد که قبل از ویرانی یکی از بزرگ‌ترین مراکز پژوهشی و نجومی زمان خود در جهان بود/س

برچسب ها: آغاز ، مرمت ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.