رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نامزدهای انتخاباتی از دفاع مقدس فقط برای شعار استفاده نکنند و این موضوع را به عمل گرایی تبدیل کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، بهمن کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس جایی نیست که بتوان با آن شوخی کرد، اظهارداشت: با این حال اگر برخی از نامزدهای انتخاباتی به ارزش‏های دفاع مقدس در خاطرات خود اشاره کنند نکته مثبتی است.

وی با بیان اینکه روحیه استقامت را میتوان از دفاع مقدس گرفت، عنوان کرد: برای تبیین سالهای دفاع مقدس باید همه حوزهها فعال بوده و منحصر به حوزهای خاص نباشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ابراز تاسف از اینکه در ترویج و نشر آثار دفاع مقدس چندان موفق نبودهایم، ابراز داشت: تا پایان برنامه پنجم توسعه اتفاقات خوبی را در این حوزه مهم شاهد هستیم.

وی با اشاره به گوشهای از اقداماتی که در این حوزه قابل پیگیری است، عنوان داشت: تاسیس اولین خبرگزاری دفاع مقدس، سازمان سینمایی و همچنین حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام میشود.

کارگر با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس به طور تخصصی به تهیه اخبار، گزارشها و مطالبی با موضوع دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میپردازد، ادامه داد: سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و حوزه هنری و ادبیات دفاع مقدس کشور نیز با هدف تولید آثار هنری، فیلم و عکس با موضوع دفاع مقدس و حمایت از آثار این بخش در سال جاری راهاندازی میشود.

وی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از ظرفیتهای بخشهای مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک اصل مهم در جامعه و از جمله در بین جوانان نهادینه کرد، اظهار کرد: در حال حاضر پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس زیر نظر بنیاد فعال میکند که کار تایید اسناد جنگ و همچنین تربیت راویان دفاع مقدس را بر عهده دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سفر راهیان نور ابراز داشت: میزان اعزامهای این سفر معنوی از 400 هزار نفر در سال 84 به بیش از 4 میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.

وی همچنین با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در مشهد عنوان داشت: در این زمینه باید رسانهها به کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمده و با پیگیری این موضوع سبب نتیجه دادن آن شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد استانهای کشور دارای پارک موزه دفاع مقدس هستند و غیر از خراسان رضوی هیچ استانی زمین پارک موزهاش بلاتکلیف نیست/س 

 

برچسب ها: نفرات ، اعزامی ، راهیان ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.