رئيس رسانه ملي گفت: برجستگي کم‌نظير شهيد مطهري، شجاعت او در طرح صريح تفکرات اسلامي و مقابله با انواع انحرافاتي بود که مبارزه با آنها مي‌توانست هزينه‌هاي زيادي را بر وي تحميل کند.

به گزارش سرويس فرهنگي باشگاه خبرنگاران؛ مهندس ضرغامي در نهمين همايش جهاني حکمت مطهر با اشاره به اخلاق‌مداري و سعه صدر شهيد مطهري در شنيدن صداهاي مخالف گفت: اين ويژگي‌ها باعث شد تا گوهر ارزشمند روشنگري‌هاي او فداي حاشيه‌هاي محيطي نشده و از تاثيرگذاري برخوردار باشد.

رئيس سازمان صداوسيما گفت: در سال‌هايي که علم‌زدگي، غرب‌زدگي و موج مادي‌گرايي و سکولاريسم و التقاط بر جوامع دانشگاهي و نخبگاني حاکم بود، او اصيل‌ترين اعتقادات اسلامي را با مستدل‌ترين بيان و روان‌ترين قلم به تشنگان علوم و معارف اسلامي عرضه کرد.

مهندس ضرغامي با اشاره به ويژگي‌هاي خوارج از ديدگاه شهيد مطهري گفت: تقدس مابي و تقواي ظاهري؛ جهل و کج‌فهمي و نيز تنگ‌نظري و کوته‌بيني مهمترين عواملي بود که نتوانست عدالت علوي را در جامعه اسلامي تحمل کند.

رئيس رسانه ملي افزود بر اساس تفکرات و پيش‌بيني‌هاي شهيد مطهري که به صراحت در کتاب‌هاي او هست انديشه منحط خوارج؛ تفکرات اشعري گري؛ جمود ابن تيميه و نهضت وهابي گري، قشري گري معاصر مذهبي در روشنفکر مابان غرب‌زده، اخباري گري درشيعه و همچنين برداشت‌هاي مادي گرايانه از قرآن مانند گروهک فرقان؛ در هر زمان و به نوعي در جوامع اسلامي بروز مي‌کند و تنها راه مقابله با آن، بيان مستحکم و مستدل ديدگاه‌هاي حکماي اسلامي است که برگرفته از قرآن کريم؛ کلمات رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار ( عليهم السلام) مي‌باشد./

انتهاي پيام/

برچسب ها: رسانه ، ملی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار