کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: دولت نهم و دهم در آغاز کار با گفتمان انقلابی عملکرد خود را شروع کردند، اما به تدریج این گفتمان از سوی دولت کنونی رنگ باخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد سعیدی‌کیا در نشست انتخاباتی که به همت بسیج دانشجویی دانشکده برق خواجه‌نصیر برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل عملکردم در سال‌های گذشته می‌توانم بگویم که توانمندی‌های کشور را اعم از افراد مختلف انسانی و امکاناتی به خوبی می‌شناسم و معتقدم که کشور را می‌توان بهتر از این اداره کرد.

وی افزود: با خط‌کشی‌های رایج در کشور از سوی برخی مسئولان موافق نیستم و متأسفانه هر گروهی بر سر کار آمده گروه دیگر را بدون در نظر گرفتن وجود مدیران شایسته و خدمتگزار کنار می‌زند.

سعیدی‌کیا ادامه داد: قبول رهبری، قانون اساسی و پای‌بندی به ارزش‌ها را می‌توان به عنوان معیارهای مهم در پذیرش افراد برای خدمت‌رسانی به مردم مورد بررسی قرار داد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: هم‌اکنون به میدان آمده‌ام تا با پیروی از رهبری و نظام و با استواری بر اصول و عقاید که به آن‌ها پایبند هستم بتوانم علاوه بر خدمتگزاری به مردم روابط تعاملی با دیگر کشورها داشته باشم.

وی در ارتباط با انتخاب کابینه دولتش در صورت پیروزی در انتخابات تصریح کرد: اکنون برای معرفی کابینه زود است و باید با توجه به شناخت کامل از کارشناسان مختلف، چهار نفر از اعضای ستادی کابینه یعنی معاون اول، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و رئیس بانک مرکزی را معرفی کرد که البته این کار را هم در زمان تبلیغات انتخاباتی‌ام انجام خواهم داد.

سعیدی‌کیا افزود: در گذشته در هر جایی که کار کرده‌ام سلامت کامل برقرار بوده و من جزو کسانی هستم که در بخش‌های تولیدی سیاسی در کشور همیشه حضور داشته و به فعالیت پرداخته‌ام.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: صداقت به عنوان رکن اساسی دولت آتی به حساب می‌آید و باید بتوان اعتماد مردم را که در این چند سال نسبت به کارگزارانشان دچار افت شده دوباره بازیابی کرد.

وی در ارتباط با ویژگی‌های کابینه دولت آینده‌اش خاطرنشان کرد: افراد وفادار به انقلاب و رهبری، وجود تخصص و تجربه کاری و توانایی مدیریت از جمله شاخصه‌های مهم من برای انتخاب کابینه‌ام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ا ست.

سعیدی‌کیا با اشاره به نقاط ضعف عرصه فرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تولید علم در دانشگاه‌ها باید به این مسئله اذعان داشت که در کشور ارزش‌مداری به دلیل اینکه متناسب با تولید علم و نخبه‌های علمی، فرهنگ و شناخت معرفت را ایجاد نکرده‌ایم دچار افت شده‌ایم و باید اقداماتی را برای اصلاح این عرصه در کشور انجام دهیم.

وزیر راه و ترابری دولت سازندگی افزود: توجه به بستر فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله اقدامات بسیار مهم در ارتقای عرصه فرهنگی کشور است و باید بتوانیم سیاست و اقتصاد را به عنوان مهمان عرصه فرهنگی تلقی کنیم و این امر از طریق فراهم‌سازی امکانات برای نخبگان عرصه فرهنگی میسر می‌شود تا بتوانیم فرهنگ و معرفت را تولید کنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون اقتصاد ما از وجود چند ناهنجاری رنج می‌برد و معیشت مردم را با مشکلاتی مواجه کرده و دلیل این امر هم عدم وجود برنامه اقتصادی مشخص از سوی دولت نهم و دهم بود.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: دولت در ابتدا با سردادن شعار عدالت وارد عرصه شد، اما باید بدانیم اگر عدالت با پیشرفت همراه نباشد جامعه را رشد نخواهد کرد و در غیر این‌صورت فقر به میزان زیادی گسترش می‌یابد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: دولت با عملکرد منفی‌اش در عرصه اقتصاد باعث افت سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال شد و در همین راستا شاهد افزایش تورم در عرصه اقتصاد بودیم.

وی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت تولید باید بخش سرمایه‌ای و تولید در کشور را دنبال کنیم و دولت با نقش نظارتی و حمایتی، بستری مناسب را برای سوق دادن پول‌ها به بخش سرمایه‌گذاری فراهم کند.

سعیدی‌کیا به وجود صندوق توسعه ملی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم 20 درصد از درآمد نفت را که تحت نظارت دولت به این صندوق واریز می‌شود سالانه سه الی چهار درصد با تعامل با مجلس به آن 20 درصد اضافه کنیم، قطعاً این امر منجر به افزایش تولید در کشور می‌شود و با این کار می‌توانیم سرمایه را در اختیار کارآفرینان و بخش خصوصی قرار دهیم.

وی افزود: تحقق این مسئله نیازمند کمی سختی و تحمل از سوی مردم است که باید با در میان گذاشتن فواید این عمل اقتصاد به مردم، بتوانیم به اهداف خود برسیم.

سعیدی کیا گفت: دولت می‌تواند خزانه خود را از بخش تولیدی بدست آورد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: این طرح به این علت که قانونی شده باید اجرایی شود، اما باید یک جایگزین مناسب برای اینکه یکی از دغدغه‌های مردم را بتواند تأمین کند پیدا کنیم تا شاهد افزایش تورم در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه ماهیت دانشگاه‌های سراسر کشور یکسان نیست، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم سرانه در بودجه باید بتوانیم بر اساس ماهیت دانشگاه‌ها بودجه را میان آن‌ها تقسیم کنیم.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه جامعه بدون نقد می‌میرد، اظهار داشت: حاکمان و مدیران باید فضای مناسبی را برای گفتگو در دانشگاه‌ها به وجود آورند و کرسی‌های آزاداندیشی آن‌گونه که رهبری به آن تاکید داشتند در دانشگاه‌ها میسر شود.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری به نقاط قوت دولت اشاره و خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم در آغاز کار با گفتمان انقلابی عملکرد خود را شروع کردند، اما به تدریج این گفتمان از سوی دولت کنونی رنگ باخت.

وی افزود: تحقق پیشرفت‌های علمی، توجه به کارهای عمرانی، سفرهای استانی، طرح مسکن مهر، ساماندهی سوخت کشور، ساده‌زیستی، پرکاری و داشتن روحیه تهاجمی به استکبار جهانی از دیگر ویژگی‌های مثبت دولت کنونی است.

سعیدی‌کیا با اشاره به نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت: به علت قول‌های فراوانی که احمدی‌نژاد، خارج از برنامه بیان می‌کرد پروژه‌های عمرانی متعددی نیمه‌کاره ماند و وضعیت نابسامان اقتصادی را منجر شد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: افت ارزش پولی، بی‌توجهی به اجرای برنامه‌ها، قانون‌گریزی و تغییر شدید در مدیریت‌ها و دخالت در امور وزرا از دیگر نقاط ضعف دولت کنونی است.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: باید با توجه به وجود تحریم‌ها اقتصاد را به گونه‌ای پیش ببریم که آثار این تحریم‌ها را کاهش دهیم و در این میان باید ظرفیت‌های کشور را به بهترین شکل بشناسیم و از آن‌ها در پیشبرد اهداف استفاده کرد و این امر با صرفه‌جویی‌های کلان از سوی مسئولان باید آباد شود.

سعیدی‌کیا در ارتباط با مسئله حجاب در کشور گفت: باید بتوانیم فرهنگ و معرفت اسلامی را ترویج کنیم و این حجاب است که باید باعث عفاف شود و اگر چنان‌چه حجاب به اجبار صورت گیرد قطعاً به عفاف منجر نخواهد شد.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری ادامه داد: گشت ارشاد باید به دست فعالان فرهنگی محقق شود و پلیس در این رابطه هیچ کاره است، اگر بتوانیم به مردم آموزش دهیم قطعاً نتایج مثبتی خواهیم گرفت و مردم با حیای خود این مسائل را خواهند پذیرفت.

سعیدی‌کیا در ادامه افزود: من عضو هیچ حزب خاصی نیستم و مستقل به عرصه انتخاباتی آمده‌ام و در صورت ورود خاتمی یا هاشمی به انتخابات به نفع آن‌ها و هیچ‌کس دیگری کنار نخواهم رفت و برآورد من این است که آن‌ها به عرصه انتخاباتی ورود پیدا نخواهند کرد.

وی در ارتباط با پذیرش اصل ولایت فقیه از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: اساس حکومت بر پایه ولایت فقیه و تحت نظر ولی فقیه است؛ ممکن است در برخی مسائل اختلاف سلیقه بین ولی فقیه و رئیس جمهور باشد، اما در نهایت فصل‌الخطاب حرف رهبری است و عقل هم همین مسئله را حکم می‌کند که حرف آخر را یک نفر می‌زند.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری با بیان اشعار انتخاباتی خود گفت: آرامش، انسجام ملی و همکاری جهانی به عنوان شعار انتخاباتی من مطرح شده و باید سعی در تعامل میان سران و قوا داشته باشیم تا بتوانیم با خلق حماسه سیاسی، دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم و اگر چنان‌چه یک رئیس‌جمهور برای رضای خدا و حل مشکلات کشور خودش را شکست مطمئناً مشکلات حل خواهد شد.

سعیدی‌کیا در پایان درباره فتنه‌گران 88 خاطرنشان کرد: جامعه را تقسیم نکنید، در سال 88 یک عده معدود بودند که آن‌گونه رفتار کردند، باید به رأی 14 میلیونی که به موسوی هم داده شد توجه کنیم که مردم در خلق حماسه سیاسی حضور داشتند و نباید آن‌را فتنه‌گری دانست؛ فتنه‌گران تبلیغات دشمن بوده‌اند که میان تیم برنده و بازنده سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب داشتند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار