با گشایش یک کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان بشرویه تعداد این مراکز کانون در سطح کشور به هشتاد و یک مرکز رسید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان بشرویه با حضور معاون فرهنگی کانون و جمعی از مسوولان شهری به بهره‌برداری رسید تا سایه چتر مهربانی کانون، بر سر کودکانِ 20 روستای این شهرستان گسترده شود و از این راه بچه‌ها را به مطالعه کتاب و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی دعوت کند.
معاون فرهنگی: 81 کتاب‌خانه سیار کانون در کشور برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع کودکان روستای شهرک امام خمینی (ره) بشرویه که صاحب کتاب‌خانه شده بودند، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 872 مرکزفرهنگی هنری ثابت و 3هزار مربی در خدمت تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی است و امروز در این مکان هشتاد و یکمین کتاب‌خانه سیار افتتاح شد تا کودکان روستایی نیز از خدمات فرهنگی هنری کانون به ویژه کتاب بهره‌مند شوند.
معاونت فرهنگی کانون هم‌چنین از وجود 8 میلیون کتاب با 16 هزار عنوان، در مراکز فرهنگی هنری سطح کشور خبر داد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالانه بیش از 200 عنوان کتاب تولید می‌کند و آن‌ها را در اختیار کودکان و نوجوان قرار می‌دهد.
آدوسی تاکید کرد: کتاب گنجینه گذشتگان و چراغ راه آیندگان است و انسان با اندیشه و خردورزی می‌تواند سازنده‌ی جامعه ایده‌آل باشد اگر از کتاب به عنوان منشأ فکر استفاده کند، پس هرچه می‌توانید کتاب بخوانید.
وی یاد آور شد : کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های کانون یک امکان پرورش دهنده است که مربیان با استفاده از آن، مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی را به صورت غیر مستقیم آموزش می‌دهند.
فرماندار بشرویه : بزرگ‌ترین سرمایه انسان‌های بزرگ، کتاب است
فرماندار بشرویه در آیین گشایش کتاب‌خانه سیارروستایی بشرویه کتاب را بزرگ‌ترین سرمایه انسان‌های بزرگ دانست و گفت: کسانی که مایه فخر و مباهات یک سرزمین هستند کتاب‌خوانی، بهترین صفات آنان است.
محمد‌علی مهدی‌نژاد افزود: ارتباط با کتاب، ارتباط با معنویت و نور است و این نقطه مقابل ظلمت و تاریکی است.
وی خطاب به همه‌ی کودکان و نوجوانانی که در حسینیه شهرک امام خمینی بشرویه حضور داشتند گفت: شما عزیزان باید شکرگزار خداوند باشید که به برکت انقلاب اسلامی در مقطعی از تاریخ زندگی می‌کنید که زمینه پیشرفت شما در همه‌ی امور فراهم شده است و افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی برای شما یک نعمت است.
مهدی‌نژاد شهرستان بشرویه را دارای شخصیت‌های برجسته دینی، علمی و ادبی خواند و ادامه داد: با تاکید‌های فراوان مقام معظم رهبری در زمینه کتاب‌خوانی، کودکان و نوجوانان باید با الگو گرفتن از همین بزرگان با کتاب انس بگیرند تا چهره‌های درخشان آینده این سرزمین باشند.
فرماندار بشرویه در بخش دیگری از سخنانش از معاونت فرهنگی کانون، مدیر کل کانون و دیگر مسوولینی که برای راه اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه تلاش کردند صمیمانه قدردانی کرد و برای همکاری و مساعدت با کانون اعلام آمادگی کرد.
 
مدیرکل کانون خراسان جنوبی: همه‌ی ما به مطالعه کتاب نیازمندیم
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخنانش را در مراسم افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه (س) ، سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم آغاز کرد و گفت: شهید مطهری استادی بود که ریشه تفکر او در سرزمین خراسان نهفته است وخردورزی او برای ما بهترین الگوست.
وی افزود: افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه با 5هزار جلد کتاب هدیه‌ای است برای کودکان و نوجوانان 20 روستای بشرویه که دل‌هایی کوچک ولی اندیشه‌هایی بزرگ دارند.
عبدالرضا صمدی تعداد دانش‌آموزانی که در این روستاها از کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه بهره‌مند می‌شوند 600 تا 700 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان دارای استعدادها و اندیشه‌های بالقوه‌ای هستند که این توانایی‌ها باید در مسیر صحیح خود قراربگیرد.
مدیر کل کانون در ادامه گفت: قرآن بزرگ‌ترین و بهترین کتاب عالم بشریت است و ما مفتخریم که به عنوان مسلمان برای اندیشیدن و انتخاب مسیر زندگی از قرآن استفاده می‌کنیم ومطالعه کتاب، توصیه همیشگی علمای تعلیم و تربیت و بزرگان اندیشه است.
وی نویسنده، کتاب‌خانه و کتاب‌خوان را سه عنصر اصلی کتاب‌خوانی دانست و گفت: امروزه همه‌ی ما به مطالعه کتاب نیازمندیم و باید در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش کنیم.
مدیرکل کانون یادآور شد: فراهم آوردن زمینه‌های استفاده از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار روستایی و پستی همواره یکی از دغدغه‌های کانون برای رسیدن به عدالت اجتماعی و بهره‌مندی یکسان کودکان روستایی و شهری از کتاب بوده است.
اجرای سرود و نمایش طنز از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه بود.
کتاب‌خانه‌های سیار خودروهایی هستند در ابعاد مختلف که به امکانات صوتی و تصویری و قفسه‌های کتاب مجهز شده‌اند و با حضور مربی کانون در این خودروها بسیای از فعالیت‌های فرهنگی، هنری نیز از این طریق در اختیار کودکان و نوجوانان شهری و روستایی قرار می‌گیرد.   
خودروی کانون بشرویه یک مینی‌بوس است که از این پس 20 روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار خواهد داد./ي2
برچسب ها: کتابخانه ، بشرویه ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار