سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف است در خصوص استخدام‌ نیروهای خود در چارچوب قانون بودجه 92 عمل کند در غیر این صورت متخلف شناخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جعفر قادری نماینده مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری ظهر امروز (چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه) با خبرنگاران، تصمیمات عصر روز گذشته و صبح امروز اين کمیسیون را تشریح کرد.

وي در ابتدای این نشست تکلیف استخدام‌های دولت را تعیین کرد و گفت:‌ براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت موظف است به ازای هر فردی که از مشاغل حکومتی خارج می‌شود، 6 نفر و به ازای هر نفری که از مشاغل تصدی‌گری خارج می‌شود، سه نفر را جایگزین کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به باشگاه خبرنگاران که تکلیف استخدام‌های دولت که در دست اقدام است، چه می‌شود؟‌ تصريح كرد:‌ اگرچنین استخدام‌هایي در راستای قانون باشد، ايرادي ندارد اما اگر خارج از چارچوب باشد، تخلف است.

قادري همچنین به این نکته اشاره کرد که ملاک اجرای اقدام دولت در این استخدام‌ها قانون بودجه 92 بوده و باید به این قانون استناد کند.

نماینده شیراز در ادامه اظهار داشت: هرگونه استخدام خارج از چارچوب، تخلف بوده و تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و مسئول دستگاه اجرایی، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی تلفیق در ادامه این نشست اظهار داشت: براساس مصوبه دیگر این کمیسیون، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف 500 میلیارد تومان از محل مازاد تراز واردات و صادرات گاز طبیعی برای گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان استفاده كند چرا که در این مناطق خط لوله گازی وجود ندارد.

قادری همچنين گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، تمام شرکت‌های دولتی موظف شدند برای اجرای هر یک از طرح‌هایی که از منابع داخلی استفاده می‌کنند یک بار با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری موافقتنامه تبادل کنند و در صورتی‌که حجم پیش‌بینی شده در سرمایه‌گذاری بیش از 25 درصد باشد باید این موافقتنامه اصلاح شود.

وی افزود: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق مربوط به سهام هُلدینگ خلیج فارس بود به طوری که دولت مکلف شد 50 درصد سهام هُلدینگ خلیج فارس را توسط سازمان خصوصی‌سازی به فروش رسانده و درآمد حاصل از آن را صرف مطالبات ایثارگران کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه به یک مصوبه دیگر این کمیسیون اشاره کرد و اضافه كرد: براساس این کمیسیون مقرر شد خیّرین مسکن‌ساز، مدرسه‌ساز و یا خیّرین تامین سلامت اصل تسهیلاتی را که برای انجام پروژه‌ای اخذ کرده‌اند، شخصا پرداخت کنند و سود این تسهیلات را دولت پرداخت کند.

قادری ادامه داد: یک خیّر می‌خواهد مدرسه‌ای بسازد و برای ساخت این مدرسه مبالغی وام گرفته پس از اتمام این پروژه اصل مبلغ گرفته شده را به خیر پرداخت کرده و سود مبلغ را دولت پرداخت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: کمیسیون تلفیق طبق روال گذشته به دولت اجازه داد تا چک‌پول منتشر کند ولی مشروط به آنکه معادل چک‌پول‌های صادره را اسکناس و مسکوک کند.

قادری گفت: همچنین مقدار فاینانس پیش‌بینی شده در لایحه بودجه دولت 25 میلیارد دلار بود که مجلس آنرا به 35 میلیارد دلار افزایش داد و مقرر کرد 5 میلیارد دلار از این مبلغ برای راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه شود.

وی تصریح کرد: با مصوبه کمیسیون تلفیق صاحبان 4 گروه مشاغل، وسایل نقلیه، املاک و صاحبان ارث بدون تکمیل اظهارنامه مالیاتی از معاف مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان گفت: دیون آستان مقدس حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ که باید به تایید دیوان محاسبات برسند ملغی و صرفا با تایید دستگاه اجرای عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: قادری ، تلفیق ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار