کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری پنج برنامه اصلی دولت اخلاق را تبیین کرد و گفت: جمهوری اسلامی به دنبال این بود که هم دنیا و هم آخرت مردم را آباد کند و ما مدعی هر دوبخش هستیم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر چهارشنبه در جمع دانشجویان علوم کشاورزی گرگان افزود: بطور طبیعی اگر مصوباتی بخواهد اجرا شود باید دولت آینده آن را اجرا کند و این سفرها نشان می دهد که سفرها انتخاباتی بوده و مورد اعتراض ماست.
وی اظهار داشت: این سفرها نباید انجام شود و هیچکس نیست که به رئیس دولت درباره  آن تذکر دهد.
 
وی عنوان کرد: برنامه هایی از این دست نیز تاکنون از سوی رئیس جمهور اجرا شده مانند برنامه ای که در استادیوم آزادی با هزنیه ای بسیار بالا انجام شد، بداخلاقیها همچنان ادامه داد.
 
کواکبیان شعار خود را "زنده باد اصلاحات" بیان کرد و گفت: دولت ما دولت اخلاق است، بداخلاقیهایی که در سالهای اخیر شاهد بودیم که ریشه آن در مناظرات سال 88 شکل گرفته و تا امروز ادامه داشته و منجر به یکشنبه تلخ مجلس بود و بین سرانه سه قوه بدترین هماهنگی و اختلافات شکل گرفت که در طول این سالها، بعید بوده. از اینرو، شعار دولت ما اخلاق است.
 
نماینده سابق مردم سمنان در مجلس گفت: ما مدعی تمدن اسلامی هستیم و برای کشورهای اسلامی، برنامه ای همانند جلسه شورای تمدن ها را برگزار کردیم، ما ایده نوین داریم تا یک مدل مطرح بنام مردمسالاری دینی را مطرح کنیم تا علاوه بر معیشت مردم به بحث اخلاق نیز توجه شود.
 
وی یادآورشد: ما به نبال وجود آوردن جامعه اخلاقی هستیم زیرا جمهوری اسلامی به دنبال این بود که هم دنیا و هم آخرت مردم را آباد کند و ما مدعی هر دوبخش هستیم.
 
پنج برنامه اصلی دولت اخلاق
 
کواکبیان یادآورشد: ترویج اخلاق وظیفه رئیس جمهور است و واژه اخلاق مخفف پنج برنامه اصلی ما شامل الف؛ اقتصاد پیشرفته، خ؛ خدمت بی شائبه، ل؛ لغو تحریمهای بین المللی، الف؛ اصلاحات همه جانبه و ق؛ قانونمداری مقتدرانه است.
 
وی تصریح کرد: یک رئیس جمهور مقتدر نمی تواند از این بحث ها غافل باشد، ضمن اینکه سه سند فرادستی شامل قانون اساسی، برنامه چشم انداز 20 ساله و  برنامه پنج ساله توسعه است و در راستای این سه سند، 50 برنامه با اولویت داریم که برنامه مختلف در بخش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد پیش بینی شده است.
 
تلویزیونهای خصوصی ایجاد شود
 
این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: در بخش فرهنگی اعتقاد ما این است که باید تلویزیونهای خصوصی در کنار رسانه ملی ایجاد شود و این امر یک ضرورت است و خصوصی سازی در صدا و سیما نیز باید اتفاق افتد همانگونه که در کشورهای همسایه مانند افغانستان و ترکیه این اتفاق افتاده است.
 
وی گفت: هماهنگونه که برای مدیران مسئول روزنامه مجوز لازم برای چاپ مطالب می دهیم در تلویزیون نیز با شناسایی افراد مصلح می توانیم شبکه هایی خصوصی ایجاد کنیم.
 
وی بیان داشت: در دانشگاهها نیز باید در جهت راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نهضت نرم افزاری تلاش شود و یک استاد دانشگاه باید بتواند حرفهایش را بصورت آزادنه بیان کند زیرا رشد علمی بدون بیان آزادی ممکن نیست./ک
برچسب ها: اخلاق ، خصوصی ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.