9 چهره برجسته امنیتی در رژیم صهیونیستی در یک تحلیل راهبردی از دولت اسراییل خواستند خود را برای وضعیتی آماده کند که هم گزینه حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران را کنار گذاشته باشد و هم یک برنامه هسته‌ای معقول در ایران را که از جمله شامل غنی‌سازی در نطنز است بپذیرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران،‌ 9 چهره برجسته امنیتی در رژیم صهیونیستی در یک تحلیل راهبردی از دولت اسراییل خواستند خود را برای وضعیتی آماده کند که هم گزینه حمله نظامی به برنامه هسته‌ای ایران را کنار گذاشته باشد و هم یک برنامه هسته‌ای معقول در ایران را که از جمله شامل غنی سازی در نطنز است بپذیرد.

افرایم اسکولای، یهودا بن مئیر، شالومو بروم، آونر گولُو، یوئل گزانسکی، افرایم کام، امیلی لاندو، آیدو نهوشتان، و آموس یادلین که همگی جزو چهره های برجسته امنیتی در اسراییل هستند، در یک ارزیابی راهبردی که توسط موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل در آوریل 2013 منتشر شده، به تشریح دیدگاه‌های خود در این باره پرداخته‌اند.

در ابتدای این گزارش تاکید شده است که ایران اکنون حدود 250 کیلوگرم اورانیوم غنی شده در اختیار دارد که از خط قرمز ترسیم شده از سوی بنیامین نتانیاهو فراتر می‌رود.

این گزارش تبدیل اورانیوم 20 درصد به اکسید را با تبدیل آن به سوخت متفاوت می‌داند و تذکر می‌دهد که این روند به سرعت قابل بازگشت است.

ايران هسته‌اي مي‌نويسد: در این گزارش آمده است: «ذخایر اورانیوم کم-غنی‌شده 5/3 درصد) به 8/3 تن ازUF6رسیده است، میزانی که پس از غنی شدن در سطح نظامی، برای ساخت ۶ بمب کافی خواهد بود. ایرانیان همچنین علیرغم ادعاهای خود مبنی بر اجتناب از گذشتن از خط قرمز تعیین شده توسط نخست‌وزیر نتانیاهو، همچنان به غنی‌سازی تا 20 درصد ادامه داده و در حال دستیابی به مقدار کافی برای ساخت یک بمب هسته‌ای می‌باشند (حدود 250 کیلوگرم). لازم به ذکر است که تبدیل برخی از مواد اولیه به سوخت هسته‌ای، که به ایران اجازه می‌دهد چنین ادعا کند که از خط قرمز عبور نکرده است، در مدت زمان کوتاهی قابل بازگشت و تبدیل مجدد است. مقدار زیادی از آن‌ها را می‌توان در مدت زمانی اندک به حالت قبلی خود بازگرداند».

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، هسته ای ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار