دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد مهر ماندگار با بیان اینکه طرح های مهر ماندگار در توسعه کشور نقش بسیار موثری دارند، گفت: پروژه های مهر ماندگار کردستان از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی اکبر محرابیان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان اظهار داشت: طرح های مهر ماندگار در حوزه راه، بیمارستان، گاز، آب و فاضلاب، سد و شبکه و سایر بخش ها است که در تقویت زیرساخت های استان کردستان نقش بسیار موثری دارند.

وی با بیان اینکه تمام طرح های مهر ماندگار کارشناسی شده و براساس نیاز و اولویت کشور برنامه ریزی شده است، افزود: بیش از 70 درصد طرح های مهر ماندگار در حوزه زیربنایی طراحی شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد مهر ماندگار با اشاره به اینکه امسال دولت اعتبارات خوبی به این طرح ها تزریق می کند، ادامه داد: تعدادی از این طرح ها زمان بر هستند و با توجه به تاثیر این طرح ها در روند توسعه کشور، دولت بعدی نیز این طرح ها را ادامه می دهد.

محرابیان طرح های مهر ماندگار را در توسعه همه جانبه کشور بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و یادآور شد: از مجموع 900 طرح مهر ماندگار در سطح کشور تاکنون 400 طرح به بهره برداری رسیده و در دو ماه آینده 200 طرح دیگر به بهره برداری می رسند.

وی مجموع اعتبارات طرح های مهر ماندگار کشور را 160 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و بیان کرد: اگر سرمایه گذاری این طرح ها را به نرخ امروز محاسبه کنیم بیشتر از این رقم خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد مهر ماندگار با اشاره به اینکه طرح های مهم و زیربنایی را در فهرست طرح های مهر ماندگار قرار داده ایم، گفت: 70 درصد طرح های مهر ماندگار جزو طرح های مهم و اولویت دار در سطح کشور است.

محرابیان با اشاره به بحث تحریم ها و فشارهای اقتصادی و محدودیت های بودجه ای دولت در سال گذشته افزود: با وجود تمام این شرایط سخت توانستیم بسیاری از طرح ها را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از پروژه ها عدم مدیریت صحیح بود نه بحث بودجه، اظهار داشت: پیگیری و نظارت مستقیم بر روند اجرای طرح ها نیز در شتاب بخشی به طرح های مهر ماندگار بسیار موثر بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد مهر ماندگار به 200 مورد سفر استانی برای پیگیری طرح های مهر ماندگار در دو سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در این سفرها به طور مستقیم روند اجرای طرح ها مورد بررسی قرار گرفت./ک

برچسب ها: مهر ، مطلوبی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.