رئیس مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلات كشور، از نصب نخستین ردیاب ماهواره ای برای شناسایی و اعلام سریع تغییرات و تهدیدات بیولوژیكی در سیستم آبی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

عباسعلی مطلبی، در دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی در شهركرد گفت: این سیستم قادر است تغییرات بیولوژیكی نظیر رشد و تكثیر كشند قرمز ( نوعی جلبك خطر آفرین ) در سطح گسترده را به سرعت رصد و اعلام كند.

وی اظهار داشت: این سیستم با صرف اعتباری حدود یك میلیارد ریال، از سال گذشته در خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلات كشور بیان داشت: با استفاده از ردیاب ماهواره ای، مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلات كشور روش های فیزیكی و راهكارهای مقابله با تهدیدات بیولوژیك دریایی را در دستور كار قرار داده است.

وی اصلاح نژاد در ماهیان سردابی بخصوص قرل آلا را از اولویت های شیلات كشور دانست و گفت: باید با اصلاح نژاد این نوع ماهی، هزینه تولید كاهش و كیفیت ماهی های پرورشی افزایش یابد.

مطلبی، در ادامه از واردات تخم چشم زده ماهیان به كشور گلایه و تصریح كرد: با توجه به شرایط مساعد كشور باید زیرساخت ها برای تولید این نهاده وارداتی در داخل فراهم شود.

وی افزود: مؤسسه تحقیقات امور شیلات كشور نقشه توسعه ماهیان سردابی و برنامه تولید سالانه را تدوین و در اختیار رئیس جمهوری قرار داده است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلات كشور، برای استفاده از اجرای روش های نوین و كاربردی با همكاری دانشگاه ها اعلام آمادگی كرد.

دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی با حضور مسئولان موسسه تحقیقاتی امور شیلات، جهاد كشاورزی و دامپزشكی كشور و استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از دانشجویان رشته شیلات كشور در دانشكده كشاورزی دانشگاه شهركرد برگزار شد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.