همدان،میزبان همایش باستان شناسی غرب ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان؛ دبیر علمی همایش ملی مطالعات باستان شناختی غرب ایران اعلام کرد: در این همایش بیش از 40مقاله در نظر گرفته شده است که هیئت داوران 15 عنوان را برای این همایش تایید کرد.
رویا تاجبخش" گفت: این همایش با هدف انعکاس مطالعات و کاوشهای انجام شده طی سی سال اخیر در غرب کشور که به نحو مطلوب انعکاس نیافته است می پردازد.
وی افزود:  پژوهشهای میدانی در حوزه غرب ایران در سه دهه اخیر، نقد و بررسی مطالعات باستان شناسی غرب ایران در سه دهه اخیر و برهم کنشهای منطقه ای و فرامنطقه ای غرب ایران از جمله محورهای این همایش است.
دبیر علمی همایش بیان کرد مطالعات میان رشته ای و تحقیقات باستان سنجی در غرب ایران، پژوهش در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی در غرب ایران و چشم انداز باستان شناسی غرب ایران گذشته، حال و آینده را از دیگر محورهای این همایش اعلام کرد.
تاجبخش اعلام کرد: این مقالات به صورت لوح فشرده و ویژه نامه مجلد در اختیار محققان و اساتید قرار گیرد.همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز،با بیان اینکه
یکی از افتخارات مردم ایران داشتن فرهنگ غنی است و آشنایی با این فرهنگ گذشتگان می تواند موجب گام برداشتن در پیشرفت میشود گفت:
رشته باستان شناسی از سال 83 در مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان راه اندازی شده است.
رضایی گفت: تاکنون در این رشته 6 دوره فارغ التحصیل داشته ایم که هم اکنون در تپه ها و سایتهای مختلف تاریخی در حال فعالیت هستند وبه  دنبال تاسیس مقاطع بالاتر این رشته در دانشگاه هستیم.
وی با اشاره به اینکه رشته باستان شناسی پتانسیل و امکانات خوبی دارد، از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خواست این دانشگاه را در تاسیس پژوهشکده تخصصی در زمینه مطالعات باستان شناختی یاری دهد و در صورت تحقق این مهم می توان شاهد شناساندن هر چه بهتر تاریخ همدان بود./س
برچسب ها: همایش ، باستان ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.