مدیر جهادکشاورزی شوشتر از تولید 2 هزار و 450 تن باقلا در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول ادامه دارد.


نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران در شوشتر اظهار کرد: سطح زیر کشت باقلا در این شهرستان 600 هکتار بوده و بیشتر برداشت از این اراضی انجام شده است.

وی در ادامه درباره سطح زیر کشت این محصول افزود: از این مقدار سطح زیر کشت باقلا در شوشتر 100 هکتار آن به صورت باقلای سبز بوده و 500 هکتار از این اراضی به کشت باقلای خشک اختصاص یافته است.

پوررکنی با اشاره به عملکرد فرآوری باقلا در اراضی شوشتر گفت: در سطح شهرستان شوشتر عمل آوری محصول باقلا در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول 2 هزار و 500 تن در هکتار باشد.

مدیر جهادکشاورزی شوشتر درباره میزان عملکرد باقلا در هر هکتار در شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: عملکرد هر هکتار محصول باقلا سبز 7 هزار کیلوگرم و عملکرد هر هکتار باقلا خشک 3 هزار و 500 کیلوگرم  پیش‌بینی شده است که امیدواریم این پیش‌بینی‌ها محقق شود.

وی اضافه کرد: با توجه به عملکرد محصول باقلا در هر هکتار، تولید این محصول در سطح شهرستان 2 هزار و 450 تن خواهد بود که این میزان شامل محصول سبز و خشک است.

به گزارش خبرنگار فارس، شهرستان شوشتر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باقلا در خوزستان به شمار می‌آید و همه ساله در عرضه محصول باقلا به بازار خوزستان نقش بسزایی دارد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.