معاون آموزش ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 19، از اجرای طرح مانورهای زمین‌لرزه دانش‌آموزی در این منطقه خبر داد.

مهدی کفشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مانورهای زمین‌لرزه دانش‌آموزان منطقه 19، بعد از یادگیری مبانی مدیریت بحران، شناسایی عوامل بحران‌زا و بحران‌زدا، مشخص نمودن جاهای امن و ناامن در مرکز آموزش، آشنایی داشن‌آموزان با نحوه تخلیه امن اضطراری و پناهگیری صحیح، برگزار می‌شود.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: مانور زمین‌لرزه در مدارس منطقه 19 از جمله پاسداران و هنرستان ارشاد به منظور ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان با چگونگی درست مواجه‌شدن با حوادث و بالایای طبیعی از جمله زمین‌لرزه اجرا خواهد شد.
کفشی با اشاره به نحوه اجرای این طرح گفت: در برگزاری این مانورها، دانش‌آموزان به چهار گروه تقسیم و در برپا نمودن چادرهای اسکان اضطراری به رقابت می‌پردازند.
وی ادامه داد: در این رقابت گروهی که کمترین زمان را در برپا نمودن چادرهای اسکان اضطراری صرف نموده، از طرف ستاد مدیریت بحران جوایزی را دریافت خواهد کرد.
کفشی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 افزود: توزیع فرم ثبت‌نام و عضویت دانش‌آموزان در گروههای داوطلب واکنش اضطراری محله و گروههای دوام، برگزاری آموزش‌های گروه‌های دوام، آموزشهای امداد و نجات گروههای دوام، ارائه مدرک 35 ساعت کمکهای اولیه از سازمان انجام پرستاری ایران، 60 ساعت گواهی‌نامه گذراندن دوره‌های امدادگری از سازمان پیشگیری و ستاد مدیریت بحران شهر تهران ویژه دانش‌آموزان، برگزاری مانورهای فرضی زلزله بعد از گذراندن این دوره‌ها توسط دانش‌آموزان از اقدامات ستاد مدیریت بحران منطقه 19 است./ف
برچسب ها: اجرا ، طرح ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.