معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تولید علم و اقتدار ایران اسلامی از ثمرات و نتایج مجاهدت خیرانی است که در این مسیر سر از پا نشناختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی باقرزاده دیروز در مراسم تجلیل از خیران و برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز دنیا به عظمت علمی و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران غبطه می‌خورد؛ از آن جهت است که فضای خوب تحصیل در مدارس و مراکز علمی ما فراهم آمده که بخش عظیمی از این مسئولیت سنگین و رسالت خطیر را خیران با ساخت مدارس خوب و با کیفیت انجام دادند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر توانسته است با همین روح ایمانی و اعتقادی دنیای غرب را از نظر پیشرفت‌های علمی در حیرت و تعجب نگه دارد، گفت: یکی از ابعاد توسعه‌یافتگی هر کشور که در آمارهای جهانی نمود واقعی پیدا می‌کند، توجه به علم و تولید علمی است که کمتر سبب می‌شود تا بستر و زمینه بی‌توجهی به این عرصه فراهم آمده و یا کشوری در این زمینه بخواهد از چرخه علم و فناوری‌های جدید عقب بماند.

باقرزاده با تجلیل از شاخص‌ترین انسان‌ها در همراهی آموزش و پرورش برای کمک به اعتلای آموزش و پرورش عزت‌آفرین و غرورآفرین، افزود: ‌انجام عمل خیر در حقیقت نوع دوستی، از خود گذشتگی، بخشش مال و ایثار فرهنگ شایسته‌ای است که ترویج آن زمینه تجلی بیشتر مفهوم انسانیت و تحکیم در روابط انسانی را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور با بیان اینکه تمام خیران مدرسه‌ساز در تجلی عزت و شرافت ایرانیان قدم گذاشته و اسباب تجلی مفهوم انسانیت و تحکیم در روابط انسانی را فراهم آورده‌اند، یادآور شد: ‌امر مدرسه‌سازی توفیق روزافزونی است که نصیب هر کس نمی‌شود و بهتر است با نقش‌آفرینی و اعتلای روزافزون سعی شود، بیش از هر زمان دیگر به ساخت‌وساز مدارس مقاوم، با کیفیت و کم هزینه روی آوریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: یک شیفته شدن مدارس یکی از حرکت‌ها و اقدامات خوب وزیر اندیشمند آموزش و پرورش است که بخش عظیمی از این اهداف محقق شده و با مشارکت خیران پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم بتوانیم تمامی مدارس کشور را تک شیفته و مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه را برطرف کنیم.

باقرزاده در ادامه افزود: آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش به عنوان یکی از ابزارهای توسعه نظام تعلیم و تربیت بر آن تأکید شده است، ساخت فضاهای آموزشی متناسب با معماری اسلامی، دینی است که خود شکل‌گیری این فضاها می‌تواند بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات تعلیم و تربیت را برطرف کند/س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.