نهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن با حضور نخبگان قرآنی کشور برای مدت 3 روز در حسینیه‌ الزهرا‌ مجتمع امام خمینی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، نهمین نشست تخصصی اساتید قاریان و حافظان قرآن کریم با حضور نخبگان قرآنی کشور و به همت شورای عالی قرآن در حسینیه‌ الزهرا‌ مجتمع امام خمینی آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه‌ی این نشست قائم و‌مقام و رئیس نشست تخصصی شورای عالی قرآن سیدعلی سرابی؛ با بیا اینکه در سالهای ابتدایی برگزاری این نشست رویکرد علمی آموزشی حاکم بود گفت: در سالهای گذشته با توجه به رویکرد علمی آموزشی، کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای علمی و فنی قاریان و حافظان قرآن کریم برگزار و از حضور اساتید غیر ایرانی استفاده می‌شد.
وی با اشاره به نقطه قوت نشست سال گذشته اظهار داشت: نشست سال گذشته با موضوع خشوع و خضوع در تلاوت و خواستار اصطلاحات تجویدی برگزار شد و مقاله‌ها و سخنرانی‌هایی توسط اساتید و صاحبنظران جامعه قرآنی ارائه شد که حاصل فعالیت و مطالعات این جامعه تقویت و رشد بنیان‌های علمی این نشست بود.
وی در ادامه افزود: در نهمین نشست نیز دو موضوع تلاوت استادانه و حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار می گیرد که هدف از طرح چنین موضوعاتی آسیب‌شناسی جریان قرائت در کشور است.
سرابی با بیان اینکه قاریان و اساتید ایرانی در همه عرصه‌های فنی قرائت حائز نصاب‌های خوبی هستند تصریح کرد: در طول این نشست با سخنرانی و ارائه مقالات و مباحث مختلف مشکلات و کمبودهای موجود رفع و به تلاوت استادانه و برتر دست پیدا خواهیم کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: بعد از اتمام این گونه از نشست‌ها باید مباحث ارائه شده مورد بررسی و پردازش قرار گیرند تا به راهکارها و دستورالعمل‌های عملیاتی تبدیل شوند و در برنامه‌ریزی آموزش و تربیت حافظان و قاریان مورد استفاده قرار بگیرد.
سرابی در ادامه با اشاره به اینکه جریان قرائت و حفظ قرآن به یک قشر ممتاز تبدیل شده گفت: اگر این جریان بخواهد به کارکرد لازم و شایسته برسد باید پایه های علمی و محتوایی این کار مستحکم شود تا بهره‌وری کامل را داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: پذیرفتن تاثیر گذاری قرآن نیازمند این است که مبنا علمی را استحکام بخشید تا به بهره‌وری کامل و جامعی‌ از تلاوت و حفظ قرآن رسید.
گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی های هشتمین نشست شورای عالی قرآن در اردیبهشت سال 91، با حضور قائم‌مقام شورا ی عالی قرآن سیدعلی سرابی معاون عترت و قرآن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت السلام‌، رئیس سازمان دارالقرآن‌ کریم قره‌شیخ‌لو و حجت‌السلام تقوی رئیس خبرگذاری‌ ایکنا‌ رو نمایی شد.
این  نشست در مدت سه روز با ارائه مقالات نخبگان قرآنی ادامه خواهد داشت./ف

برچسب ها: شورای ، عالی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار